کد خبر: ۱۹۲۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 16
در آغاز فعالیت دولت دوازدهم، معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت. به دنبال این موضوع در دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگ کشور معاونت و در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی مدیریت اجتماعی شکل گرفت.

شفاآنلاین>سلامت>مسئول دبیرخانه مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: 75 درصد مسائل حوزه سلامت به مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت مربوط می‌شود که این مولفه ها قبل از درمان باید مورد توجه جدی قرار گیرند.

به گزارش شفاآنلاین،عبدالسلام مهیمنی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان اظهار کرد: در آغاز فعالیت دولت دوازدهم، معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شکل گرفت. به دنبال این موضوع در دانشگاه‌های علوم پزشکی بزرگ کشور معاونت و در سایر دانشگاه‌های علوم پزشکی مدیریت اجتماعی شکل گرفت.

وی با بیان این‌که در جهان امروز بیشتر از درمان موضوع مولفه‌های موثر بر سلامت اهمیت دارد، افزود: محیط زیست، فضای سبز، مواد مخدر، خودکشی، فقر، سواد، جنسیت، قومیت، جاده، چاقی، وزن، معلولیت و غیره از جمله مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت هستند.

مهیمنی افزود: اگر حوزه اجتماعی را تقویت کنیم، آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد و به تبع آن بیماری نیز کاهش پیدا می‌کند.

وی در خصوص وظایف حوزه اجتماعی این دانشگاه، گفت: سازمان‌های مردم نهاد سلامت محور، خیرین حوزه سلامت، موسسات خیریه و ارتباطات فرابخشی از جمله وظایف و حوزه‌های فعالیت بخش مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه است.

مسئول دبیرخانه مشارکت های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: در بخش سازمان‌های مردم نهاد سلامت محور، تأکید بیشتری بر روی انجمن‌هایی از جمله تالاسمی، ام اس، دیابت، سرطان است.

مهیمنی خاطرنشان کرد: برای جلوگیری از موازی کاری کارگروهی با عنوان «کارگروه سلامت و امنیت غذایی» شکل گرفت. در این کارگروه تصمیمات فرابخشی در حوزه ارتباط دانشگاه علوم پزشکی با سایر سازمان‌ها و سایر سازمان‌ها با دانشگاه علوم پزشکی گرفته می‌شود.

وی به فعالیت‌های صورت گرفته در این حوزه نیز اشاره کرد و گفت: کلینیک سیار دندانپزشکی در روستاهای محروم و حاشیه شهرها در شهرستان‌های کلاله، گنبد کاووس، مراوه تپه و گرگان مستقر می‌شود.

مسئول دبیرخانه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به سرویس‌دهی رایگان در این کلینیک دندانپزشکی، اظهار کرد: اولویت کار در این کلینیک جرم‌گیری و پرکردن دندان است. البته کار کشیدن دندان نیز انجام می‌گیرد. همچنین آموزش و توزیع مسواک و خمیردندان نیز در مدت استقرار این کلینیک صورت می‌گیرد.

مهیمنی با بیان این‌که در این کلینیک دندانپزشکان به صورت داوطلبانه خدمت می‌کنند، گفت: این کلینیک دندانپزشکی در طول سال فعال است. اولویت درمان نیز با مادران شیرده و مادران باردار و کودکان زیر 13 سال است.

وی با بیان این‌که به دنبال احصاء ظرفیت‌ها در این حوزه هستیم، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حمایت مالی در این حوزه صورت نمی‌گیرد و در زمینه تسهیل‌گری، همراهی، رفع موانع و آموزش فعالیت می‌کنیم.

برچسب ها: سلامت ، اجتماعی ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: