کد خبر: ۱۹۱۷۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 12
بشیر خالقی: موازی کاری در سیستم درمان اعتیاد مشهود است
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون بهداشت مجلس با انتقاد از اینکه بیمه درمانی معتادان به درستی اجرا نمی شود، گفت: موازی کاری در سیستم درمان اعتیاد مشهود است.

به گزارش شفا آنلاین، بشیر خالقی در واکنش به اظهارات معاون پیشگیری و درمان اعتیاد(Addiction) مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی مبنی بر اینکه معتادانی که در مراکز اقامتی مثل کمپ‌های ترک اعتیاد پذیرش و از خدمات این مراکز بهره‌مند می‌شوند، نمی‌توانند از مزایای بیمه درمان معتادان بهره‌مند شوند، گفت: تمامی معتادان باید از مزایای بیمه درمان و سلامت برخوردار شوند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه بیمه درمانی معتادان به درستی اجرایی نمی شود و موازی کاری در سیستم اعتیاد مشهود است، گفت: حمایت های اجتماعی مناسب از معتادان باید در دستور کار قرار گیرد البته این حمایت ها باید از کارتن خواب ها و معتادان متجاهر به صورت ویژه انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه بیمه باید هزینه روانشناسی و مددکاری معتادان را پوشش دهد، تصریح کرد: معتادان متجاهر نیاز به حمایت های خاص اجتماعی دارند و باید سازمان بهزیستی، کمیته امداد و وزارت بهداشت(Ministry of Health) در این رابطه همکاری مناسب را داشته باشند زیرا اقدامات حمایتی از عهده سازمان های بیمه گر خارج است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس دهم، با تاکید بر لزوم افزایش مراکز بازپروری معتادان در کلانشهرها به ویژه تهران، گفت: تعداد گرمخانه ها برای نگهداری از معتادان و بی خانمان ها باید افزایش یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: فرآیند درمان اعتیاد با توانمندسازی معتادان تحقق می یابد یابد بنابراین دولت باید به این مهم توجه ویژه داشته باشد از سویی نیاز است نسبت به ایجاد و تاسیس بیمارستان های مخصوص اعتیاد در کشور اقدام کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: