کد خبر: ۱۹۱۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 12
افرادی که مزاج سرد و‌ تر دارند یا بلغمی مزاج هستند معمولاً افرادی با وزن بالا، چربی زیاد و عضلاتی شل و پوستی سفید و لطیف هستند که عروقشان کاملاً محو است. کند حرکت می‌کنند و از نظر حالات روحی تقریباً بی‌خیال هستند
شفاآنلاین>سلامت> طب سنتی ایران معتقد است مزاج شناسی در پیشگیری و درمان بیماری‌های مختلف مؤثر است و می‌توان براساس شناخت مزاج شیوه درمانی هر فرد را مشخص کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر نظام نهرینی متخصص طب سنتی در توضیح برخی علائم خاص مزاج‌های مختلف می‌گوید: افرادی که مزاج سرد و‌ تر دارند یا بلغمی مزاج هستند معمولاً افرادی با وزن بالا، چربی زیاد و عضلاتی شل و پوستی سفید و لطیف هستند که عروقشان کاملاً محو است. کند حرکت می‌کنند و از نظر حالات روحی تقریباً بی‌خیال هستند.

اما افراد با مزاج خون(Blood)، درشت اندام هستند. صورت گرد و چهره کاملاً سرخ و گندم گون دارند. عضلاتشان کاملاً سفت برجسته و نبض‌شان پر است. قدرت فیزیکی بسیار زیادی دارند و برخلاف بلغمی‌ها در شمار انسان‌های تند و تیز قرار دارند.

این متخصص طب سنتی می‌افزاید: در مزاج صفراوی که مزاجی خشک است فرد لاغر اندام با عضلات برجسته تری نسبت به سوداوی هاست. صفراوی‌ها معمولاً انگشت‌های نازک، عروق برجسته و موهای فر دارند. رنگ پوستشان زرد یا گندم گون است و از نظر روحی و روانی خیلی سریع عصبانی می‌شوند و سریع‌تر آرام می‌شوند در واقع فرم انرژی آنها حالتی سینوسی دارد. سوداوی‌ها هم افرادی بسیار منطقی و با پشتکار فراوان هستند که رنگ پوستشان کاملاً تیره است و در دسته لاغر اندام‌ها قرار دارند. نبض ضعیف(Weak) و مختلف دارند، کم خوابند و حرکت‌های لاک‌پشتی دارند به این معنا که با پشتکار و کاملاً آرام رفتار می‌کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: