کد خبر: ۱۹۱۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۰ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 10
این نگرانی وجود دارد که به خاطر پول های هنگفتی که برای تشخیص و درمان بیماری ها صرف می شود، بخش آموزش و تحقیق در پزشکی تضعیف شود
شفا آنلاین>سلامت>دبیر علمی اولین همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران نسبت به ترکیب پزشکی بالینی و آموزش در کشور و تبعاتی که برای کارهای تحقیقات پزشکی وجود دارد، ابراز نگرانی کرد.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر مجتبی زارعی روز سه شنبه در نشست خبری اولین همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران گفت: این همایش با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران و دانشگاه های آکسفورد و کمبریج با موضوع بیماری های داخلی، عفونی و گرمسیری، سم شناسی، غدد و مغز و اعصاب در روزهای ۲۹ تا ۳۱ فروردین در سالن همایش های بیمارستان فرهیختگان برگزار می شود.

وی با بیان این مطلب که روز اول همایش به بیماری های مغز و اعصاب اختصاص دارد، افزود: در روز دوم بیماری های عفونی و ویروسی مورد بررسی قرار می گیرد و در روز سوم بیماری های غدد و متابولیسم مطرح می شود.

به گفته زارعی، ۹ سخنران خارجی به همراه اساتید برجسته از دانشگاه های علوم پزشکی(Medical science) سراسر کشور در این همایش سخنرانی خواهند کرد.

وی از برگزاری یک روز آموزشی برای رزیدنت ها و دستیاران قبل از آغاز همایش خبر داد و گفت: پزشکان در دو صنعت درگیر هستند، نخست کار در بیمارستان ها و ارائه خدمات بالینی به مردم و بخش دوم آموزش و پژوهش در دانشگاه ها است که این دو کار با یکدیگر تفاوت دارد.

زارعی با بیان این مطلب که در همه جای دنیا این دو بخش یعنی آموزش و بالین از یکدیگر جدا هستند، تاکید کرد: متاسفانه ایران تنها کشوری است که این دو را با هم ترکیب کرده است.

وی ادامه داد: در زمانی که این دو بخش پزشکی با یکدیگر ترکیب شده اند، این پزشک است که باید تصمیم بگیرد بیشتر وقت خودش را صرف بالین کند یا به امر آموزش و تحقیق بپردازد.

دبیر علمی اولین همایش بین المللی پزشکی آکادمیک ایران با اشاره به این مطلب که جذابیت کارهای درمانی مخصوصا به خاطر پاداش مالی خیلی بیشتر از تحقیق و آموزش است، افزود: این نگرانی وجود دارد که به خاطر پول های هنگفتی که برای تشخیص و درمان بیماری ها صرف می شود، بخش آموزش و تحقیق در پزشکی تضعیف شود.

وی تاکید کرد: بر همین اساس هدف ما از برگزاری این همایش برجسته کردن پزشکی آکادمیک و نشان دادن آموزش و تحقیق است که سهم زیادی در حیات دانشگاه ها دارد.

زارعی افزود: در کشورهای دیگر یک پزشک وقتی در بخش آموزش و تحقیق مشغول به کار می شود با پزشک دیگری که در بالین مشغول کار است به لحاظ درآمدی تفاوتی بین این دو وجود ندارد اما متاسفانه در کشور ما و به خاطر ترکیب آموزش و بالین در پزشکی این نگرانی وجود دارد که در طول زمان بخش آموزش پزشکی صدمه ببیند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: