کد خبر: ۱۹۱۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۰ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 09
دادستان برلین مواردی را در مورد دریافت رشوه از متقاضیان در نمایندگی‌های آلمان در تهران و بیروت را تحت تحقیق قضایی قرار داده است.
شفاآنلاین>اجتماعی>دادستان برلین مواردی را در مورد دریافت رشوه از متقاضیان در نمایندگی‌های آلمان در تهران و بیروت را تحت تحقیق قضایی قرار داده است. به نظر می‌رسد در این دو شهر افراد متقاضی توانسته‌اند با پرداخت هزاران یورو، از سفارتخانه‌های آلمان در تهران و بیروت ویزا ورود به آلمان را دریافت کنند.

به گزارش شفاآنلاین،هفته‌نامه "اشپیگل" به نقل از مارتین اشتلتنر، سخنگوی دادستانی برلین در گزارشی اعلام کرده که در رابطه با رشوه‌خواری در دو نمایندگی آلمان در تهران و بیروت تحقیقات قضایی در جریان است. در مورد نمایندگی آلمان در تهران، برخی از افراد توانسته‌اند با پرداخت ۵هزار تا ۱۰هزار یورو از سفارت آلمان در تهران ویزا دریافت کنند و در سفارت آلمان در لبنان، دست‌کم یک همکارت سفارت با دریافت رشوه، در کوتاه مدت وقت درخواست ویزا مهیا می‌کرده است.

مارتین اشتلتنر به اشپیگل گفته است، تحقیقات دادستانی در مورد بیروت، در ۲۱ مورد در جریان است که مبالغی تا ۵هزار یورو رشوه پرداخت شده است.

سخنگوی دادستانی گفته است "به دلیل راه‌کارهای تحقیقاتی" فعلا نمی‌تواند اطلاعی در این زمینه ارائه دهد.

از سوی دیگر این هفته ‌نامه آلمانی در تازه‌ترین شماره خود که امروز چاپ شده  گزارش داده که شمار اسلام‌ گرایان افراطی  که برای جامعه آلمان خطر جدی به‌شمار می‌روند، افزایش یافته است. بر اساس این گزارش، حدود یک‌چهارم این افراد تقاضای پناهندگی کرده‌اند.

دولت مرکزی و دولت‌های ایالتی آلمان در تلاش هستند که روند اخراج افراد "خطرآفرین" را سرعت بدهند. پس از عملیات تروریستی دسامبر ۲۰۱۶ در برلین، ۱۳ تن از این افراد در فهرست اخراجی‌ها قرار گرفتند که تاکنون ۱۰ تن از آنان اخراج شده‌اند. دولت فدرال هم اعلام کرده است که در حال حاضر ۱۳۰ فرد "خطرزا" و "بالقوه خطرزا" در فهرست اخراجی‌ها هستند زیرا تقاضای پناهندگی آنها رد شده است.

بررسی هر چه سریع‌تر پرونده متقاضیان پناهندگی و اجرای قاطع‌تر اخراج افرادی که تقاضای پناهندگی‌شان رد می‌شود، یکی از سیاست پناهندگی وزیر کشور آلمان است.

هورست زیهوفر، وزیر کشور جدید آلمان، تاکید کرده است که در برابر پناهجویانی که مرتکب جرم شوند یا می‌توانند برای امنیت کشور خطرناک باشند، کمترین گذشتی نخواهد داشت.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: