کد خبر: ۱۹۱۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 07
اخیرا شاهد تکرار سوء استفاده از عنوان بهزیستی، توسط برخی اشخاص تحت عنوان موسسات خیریه شده است و علاوه برآن، گاهی سوء استفاده‌هایی از مردم در فضای مجازی تحت عنوان موسسات خیریه و مراکزی از این دست صورت می‌گیرد
شفا آنلاین>اجتماعی>مشاور رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تکرار سوء استفاده از عنوان بهزیستی، توسط برخی اشخاص تحت عنوان موسسات خیریه، گفت: بهزیستی هیچ‌ برنامه‌ای برای دریافت کمک‌های نقدی در سطح معابر شهر و در منازل ندارد و هموطنان می‌توانند برای آگاهی از وضعیت موسسات خیریه به پایگاه اطلاع‌رسانی بهزیستی به عنوان مرجع رسمی، مراجعه کنند.

به گزارش شفا آنلاین، سیدمحمدرضا هاشمی‌نیا افزود:اخیرا شاهد تکرار سوء استفاده از عنوان بهزیستی، توسط برخی اشخاص تحت عنوان موسسات خیریه شده است و علاوه برآن، گاهی سوء استفاده‌هایی از مردم در فضای مجازی تحت عنوان موسسات خیریه و مراکزی از این دست صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: بهزیستی هیچگونه برنامه‌ای برای دریافت کمک‌های نقدی در سطح معابر شهر و در منازل ندارد و در این زمینه هیچ مجوزی صادر نشده است بنابراین به هموطنان توصیه می‌شود به این‌گونه پیام‌ها اعتماد نکنند.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: گزارش شده است افراد کلاهبردار با صدور قبض و کارت شناسایی با عنوان بهزیستی، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کردند و نامبردگان ضمن سوء استفاده از عنوان بهزیستی در سطح معابر شهری با مراجعه به درب منازل و مغازه‌ها، مبالغ نقدیِ شهروندان خیر را به نفع خود جلب می‌کنند.

هاشمی نیا افزود: این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی بهزیستی کشور به نشانی www.behzisti.ir به عنوان مرجع رسمی، فهرست موسسات خیریه مجاز تحت نظارت را بارگذاری کرده است که هموطنان می‌توانند برای آگاهی از وضعیت موسسات خیریه به آن مراجعه کنند.

وی یادآور شد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشابه، ضمن خودداری از مساعدت، برای جلوگیری از سوء استفاده از عواطف نوع‌دوستانه مردم، سریعا مراتب را از طریق سامانه ستاد خبری دفتر مرکزی حراست بهزیستی به شماره تلفن 66713693 اطلاع دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: