کد خبر: ۱۹۰۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - 2018April 02
در یک جامعه اخلاقی، اسلامی و دینی ایران میزان بالای آمار طلاق برازنده نیست، متاسفانه آمار طلاق دربرخی استان ها و مناطق کشور تکان دهنده است
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه روند پیشرفت طلاق طی ۲ سال گذشته کاهش پیدا کرده است، گفت: فرهنگ سازی در استفاده از مشاوره قبل از ازدواج در کاهش طلاق موثر است.

به گزارش شفا آنلاین، سلمان خدادادی با اشاره به اینکه  آمار طلاق(Divorce) درچند سال گذشته بسیار بالا بود، گفت: در یک جامعه اخلاقی، اسلامی و دینی ایران میزان بالای آمار طلاق برازنده نیست، متاسفانه آمار طلاق دربرخی استان ها و مناطق کشور تکان دهنده است؛ اما آمار طلاق بیشتر از میزان ازدواج نبوده و براساس آمار رسمی سازمان ثبت اسناد اخبارمربوط به افزایش میزان طلاق بیش از ازدواج قابل تایید نیست.

نماینده مردم ملکان درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه روند طلاق در طول یک دهه گذشته سیر صعودی داشته است، افزود: از طی دوسال گذشته تاکنون 5 محور اصلی آسیب های اجتماعی(Social harm) توسط مقام معظم رهبری مشخص شد که یکی از این 5 محور بحث طلاق است، براساس آخرین آمار تا پیش از پایان سال 96 درخصوص آسیب های اجتماعی مشخص است که در برخی استان ها روند پیشرفت طلاق متوقف شده است.

خدادادی با تاکید براینکه در برخی استان ها مانند یزد روند پیشرفت طلاق کاهش داشته است، تصریح کرد: یکی از عوامل موثر در کاهش طلاق مشاوره قبل از ازدواج و طلاق است، بنابراین  باید با فرهنگ سازی استفاده از مشاور را قبل از انتخاب همسر اجباری کرد؛ متاسفانه مسئله مهم و تاثیرگذار درحوزه طلاق کاهش فاصله ازدواج با طلاق است، درگذشته فاصله ازدواج با طلاق 5 تا 7 سال بوده است؛ اما درحال حاضر این فاصله به 3 سال کاهش پیدا کرده است.

این نماینده مردم درمجلس دهم، با اشاره به اینکه خوشبختانه درطی 2 سال گذشته با اقدامات انجام شده توسط بهزیستی و نهادهای فرهنگی روند افزایش طلاق متوقف شده است، گفت: 54 درصد از طلاق به علت اعتیاد(Addiction) بوده و 32 درصد طلاق ها دارای ریشه اقتصادی ازجمله بیکاری است، باید برای کاهش میزان آسیب های اجتماعی درجامعه برنامه ریزی داشت؛  بنابراین باید با عوامل موثر درطلاق مبارزه کرد.

خدادادی با اشاره به اینکه  برخی آمارها درحوزه آسیب های اجتماعی نشان از کاهش مشکلاتی نظیر طلاق در برخی استان های کشور دارد، افزود: اگر این آمارها صحیح باشد، یعنی دولت و دستگاه ها به وظایف خود به درستی عمل کردند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه دستگاه ها در مقابله با آسیب های اجتماعی جدی هستند، تصریح کرد: البته مقابله با آسیب های اجتماعی تا حدودی فرا بخشی بوده و باید در حوزه هایی مانند طلاق اقدامات فرهنگی نیز صورت گیرد، ضمن اینکه دولت باید به شکل جدی تری به وظایف خود عمل کند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: