کد خبر: ۱۹۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 28
این ماده آنتی بیوتیکی طبیعی به شمار می آید که دانشمندان آمریکایی در سال 2015 در نمونه های خاک کشف کرده بودند
شفاآنلاین>سلامت>گروهی از محققان انگلیسی نوعی آنتی بیوتیک جدید ساختند که باکتری های مقاوم به انواع آنتی بیوتیک را در نمونه های حیوانی از بین می برد.

به گزارش شفاآنلاین،این اقدام گام مهم دیگری به سوی توسعه نسخه قابل دسترس دارویی بر مبنای تکسوباکتین است؛ این ماده آنتی بیوتیکی طبیعی به شمار می آید که دانشمندان آمریکایی در سال 2015 در نمونه های خاک کشف کرده بودند و به نام نقطه عطف در مبارزه با پاتوژن های مقاوم در برابر آنتی بیوتیک مانند استافیلوکوک اورئوس (MRSA) و اینتروکوکوس (VRE) نام گرفته بود.

دانشمندان دانشگاه لینکلن انگلیس اکنون با موفقیت شکل ساده شده و ترکیبی از تکسوباکتین را اختراع کرده اند که برای درمان آلودگی میکروبی در موش ها به کار رفته و اولین مدرک علمی است که نشان می دهد اشکال ساده شده شکل واقعی آن می تواند برای درمان آلودگی های باکتریایی به عنوان مبنای دارویی استفاده شود.

دکتر ایشوار سینگ کارشناس داروسازی و محقق ارشد این طرح می گوید: تبدیل موفقیت ها در آزمایشگاه به نسخه ترکیبی ساده شده و رسیدن به نمونه ای واقعی در دارو، پیشرفت مهمی در توسعه آنتی بیوتیک های جدید به شمار می آید که ما را در تحقق درمان بالقوه به تکسوباکتین نزدیک می کند.

کشف این ماده به خودی خود نقطه عطفی به شمار می آمد؛ زیرا این آنتی بیوتیک جدید باکتری ها را بدون مقاومت از بین می برند اما تکسوباکتین طبیعی برای انسان قابل استفاده نبود.

وی افزود: همچنان کارهای زیادی برای توسعه تکسوباکتین به عنوان آنتی بیوتیک قابل استفاده و درمان برای انسان ها باید انجام شود؛ این روند احتمالا 6 تا 10 سال به طول می انجامد تا وقتی بتوان آن را برای بیمار تجویز کرد اما موفقیت فعلی گامی واقعی و در مسیر درست است و راه را برای بهبود دریافت های ما از عملکرد بدن انسان در هنگام استفاده از آن باز کرده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: