کد خبر: ۱۸۹۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 26
«ثبت آمار 17میلیون و 400 هزار نفرشب اقامت در کشور از 27 اسفند تا روز گذشته نشانگر رشد 10درصدی سفر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته است
شفاآنلاین>اجتماعی> معاون رئیس‌جمهور با اشاره به دستیابی به اهداف کاهش تصادفات، افزایش قابل‌ملاحظه سفر و کاهش نارضایتی‌ها در نوروز ۹۷ گفت: همچنین تلاش می‌کنیم با پیگیری و به‌نتیجه رساندن طرح تعطیلات زمستانی، فرصتی همچون نوروز را ایجاد کنیم.

به‌گزارش شفاآنلاین، علی‌اصغر مونسان در حاشیه بازدید از مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد اظهار داشت: «ثبت آمار 17میلیون و 400 هزار نفرشب اقامت در کشور از 27 اسفند تا روز گذشته نشانگر رشد 10درصدی سفر در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته است، برنامه‌ریزی‌های بسیار زیادی برای ایجاد شورونشاط و کاهش تصادفات در نظر گرفته شده است که این برنامه‌ها موردتوجه گردشگران و مسافران(passengers) قرار گرفته است، به‌طوری‌که اقامتگاه‌ها و استراحتگاه‌های بین‌راهی در کشور مملو از مسافران نوروزی است، همچنین 780 مکان برای برگزاری نوروزگاه در سراسر کشور با برگزاری برنامه‌های متنوع میزبان گردشگران است».

معاون رئیس‌جمهوری اضافه کرد: «براساس آمارهای موجود امسال با کاهش 46درصدی شکایات مواجه بودیم و همچنین با اجرای اقدامات و برنامه‌های ازپیش‌تعیین‌شده به‌دنبال توزیع گردشگران در سراسر کشور بودیم».

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: «خوشبختانه با راه‌اندازی پورتال جامع گردشگری کشور به‌آدرس visitiran.ir که تاکنون 5میلیون بازدیدکننده داشته است، شاهد تحقق هدف توزیع یکنواخت گردشگران در کشور هستیم».

مونسان یادآور شد: «در سال 97 تمرکز و برنامه‌های جدی برای تقویت گردشگری و صنایع‌دستی خواهیم داشت، به‌ویژه حوزه صنایع‌دستی که سال گذشته 64درصد رشد صادرات را در این بخش شاهد بودیم یکی از حوزه‌هایی است که می‌توان با برندسازی و تجاری‌سازی بستر مناسبی را برای توسعه و تقویت آن فراهم کرد».

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گفت: «در سالی که رهبر معظم انقلاب به‌نام "حمایت(Protection) از کالای ایرانی" نام‌گذاری کرده‌اند باید از صنایع‌دستی که تلفیقی از هنر و صنعت است حمایت کنیم، این بخش اشتغال‌زایی و کسب درآمد را به‌دنبال دارد و باعث مهاجرت معکوس از شهر به روستا می‌شود».

به گزارش chtn ــ مونسان افزود: «توجه و تأکید بر گردشگری داخلی و خارجی از دیگر برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی در سال 97 است، همچنین به‌طور ویژه ما ایرانگردی را در دستور کار قرار خواهیم داد و تلاش می‌کنیم با پیگیری و به‌نتیجه رساندن طرح تعطیلات زمستانی، فرصتی همچون نوروز را ایجاد کنیم تا گردشگران بتوانند از ظرفیت‌های مناطق جنوبی و غربی کشور که در ایام زمستان قابل‌استفاده است، بهره‌مند شوند».

معاون رئیس‌جمهوری با اشاره به توجه و حمایت معاون‌اول رئیس‌جمهوری از برنامه‌های سازمان میراث‌فرهنگی، تأکید کرد: «در حوزه گردشگری خارجی، بازاریابی، تبلیغات و معرفی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید انجام شود، با طرحی که با همراهی و حمایت سازمان برنامه‌وبودجه بنا داریم که حضور جدی و قوی‌تری در نمایشگاه‌های خارجی داشته باشیم به همین منظور کشورهای هدف و اهداف کلی این طرح آماده شده است و امیدواریم که با اجرای این طرح‌ها شاهد رشد گردشگری خارجی در کشور باشیم».

وی یادآور شد: «گردشگری حوزه‌ای فرابخشی است و همه دستگاه‌ها باید در رشد و ارتقای این صنعت به سازمان میراث‌فرهنگی کمک کنند، خوشبختانه وزارت امور خارجه به‌عنوان دستگاهی که در امور ویزا فعالیت می‌کند همکاری بسیار گسترده‌ای داشته است و این همکاری‌ها ادامه دارد».

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اضافه کرد: «در بسیاری از ایام سال تخفیف‌ها و برنامه‌های ویژه‌ای برای بازدید از موزه‌ها وجود دارد، اما نباید این موضوع را فراموش کرد که وجوهی که برای بازدید دریافت می‌شود صرف خود موزه‌ها و نگهداری از این گنجینه‌ها می‌شود».
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: