کد خبر: ۱۸۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - 2018March 22
عید باستانی نوروز بهانه مناسبی برای دید و بازدید‌ با کسانی است که به دلایلی با آن‌ها ترک رابطه کرده‌ایم زیرا در عید نوروز خانه تکانی قلب نیز ضرورت دارد و باید از کینه‌ها و ناراحتی‌ها پاک شود
شفاآنلاین>اجتماعی> یک آسیب‌شناس اجتماعی در خصوص اثرات مثبت دید و بازدیدهای عید توضیحاتی داد.

به گزارش شفاآنلاین، جعفر بای آسیب شناس اجتماعی اظهار کرد: عید باستانی نوروز بهانه مناسبی برای دید و بازدید‌ با کسانی است که به دلایلی با آن‌ها ترک رابطه کرده‌ایم زیرا در عید نوروز خانه تکانی قلب نیز ضرورت دارد و باید از کینه‌ها و ناراحتی‌ها پاک شود.

وی ادامه داد: دید و بازدید عید از نظر روحی و روانی شرایطی را فراهم می‌کند که مهمترین نیاز ما انسان‌ها که همان نیاز عاطفی است را در برنامه روزانه خود قرار دهیم.

 آسیب‌شناس اجتماعی(social) با اشاره به اینکه دید و بازدید یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر در زندگی افراد محسوب می‌شود، افزود: برای ایجاد فضایی سالم و جامعه‌ای پر نشاط، صله‌رحم ضرورت دارد و عید نوروز برای ما زمینه‌ای را فراهم کرده است تا ارتباط مستحکم و همدلی بالایی بین مردم ایران ایجاد شود.

بای با اشاره به اینکه فضای عاطفی مناسب در پی دید و بازدیدهای عید فراهم می‌شود، عنوان کرد: دید و بازدید عید مشارکت‌های اجتماعی و همدلی را در بین افراد ارتقا می‌بخشد و جامعه‌ای متحد و بهم پیوسته را ایجاد می‌کند.

وی اظهار کرد: دید و بازدیدهای عید در ایام نوروز تاثیر بسیار مثبت(Positive) و مطلوبی در رفتار خانواده‌ها دارد و همبستگی‌های قومی را زیاد می‌کند.

آسیب‌شناس اجتماعی با بیان اینکه دیدو بازدیدهای عید انسجام اجتماعی را در بین افراد تقویت می‌کند، تاکید کرد: به واسطه دید و بازدیدهای عید ارتباط بین افراد فامیل تقویت می‌شود زیرا در کنار این مراسم ارزشمند خانواده‌ها از حال یکدیگر باخبر می‌شوند.

وی یادآور شد: صله‌رحم و دید و بازدیدهای ایام نوروز باعث شده تا افراد از مشکلات یکدیگر با خبر شوند و جهت رفع مسائل اقدامات موثری را انجام دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: