کد خبر: ۱۸۸۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 18
آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور مهار شده و در دو سه هفته گذشته گزارشی در این زمینه به سازمان دامپزشکی نرسیده است
شفاآنلاین>سلامت> مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با اعلام خبر کنترل و مهار آنفلوآنزای حاد پرندگان از ادامه روند کاهش قیمت تخم مرغ خبر داد.

به گزارش شفاآنلاین، حمید ورناصری با بیان اینکه با فراگیر شدن آنفلوآنزای حاد پرندگان ۲۵ میلیون مرغ تخم گذار کشور معدوم و هزار تن تخم مرغ از بازار حذف شد، افزود: بخشی از این خلاء به وسیله واردات و بخشی از تولید داخل تامین شد.

وی گفت: پیش از فراگیر شدن آنفلوآنزای حاد پرندگان، میانگین تخم مرغ در کشور ۵ هزار و ۴۰۰ تومان بود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: اقدامات(Actions) خوبی برای جایگزینی مرغ‌های معدوم انجام شده؛ اما سه چهار ماه برای بازگشت بازار به حالت طبیعی و تخم گذاری این مرغ‌ها زمان نیاز است.

ورناصری گفت: آنفلوآنزای حاد پرندگان در کشور مهار شده و در دو سه هفته گذشته گزارشی در این زمینه به سازمان دامپزشکی نرسیده است.

وی افزود: روزانه ۴۰۰ تن تخم مرغ در شهر تهران توزیع می‌شود اما قیمت تخم مرغ‌ها به دلیل نوع بسته‌بندی متفاوت است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور علت افزایش قیمت نهاده‌های دامی را افزایش قیمت جهانی آنها بیان و اضافه کرد: به عنوان نمونه قیمت هر تن کنجاله سویا ۷۰ تا ۱۰۰ دلار افزایش یافت و این افزایش(Increase) در بازار داخل تاثیر گذار بود.

ورناصری گفت: وزارت جهاد کشاورزی به همه اتحادیه‌های دامپروری و طیور افزایش قیمت‌ها را اعلام و کنجاله سویا را با قیمت هزار و ۶۵۰ تومان توزیع کرد.

وي همچنين در خصوص وضعيت گوشت گفت: بیشتر بازار گوشت کشور از تولید داخل تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور با بیان اینکه ۹۰۰ هزار تن تولید سالانه گوشت کشور است گفت: سالی ۱۰۰ هزار تن گوشت گوساله و گوسفندی وارد می‌شود.

ورناصری افزود: در تهران حدود ۱۰۰ تن گوشت گوسفندی توزیع می‌شود که بخشی از آن از کشورهای آسیای میانه و استرالیا وارد می‌شود.

وی گفت: با هماهنگی سازمان دامپزشکی اعتبار گوشت‌های وارداتی از استرالیا هفت روز و برای گوشت های تازه ۷۲ ساعت تعیین شده است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور افزود: اکنون قیمت گوشت گوسفندی مخلوط ۳۳ هزار تومان و قیمت گوشت گوساله و گوسفند از ابتدای سال ۹۶ جزو ثابت ترین قیمت‌ها بوده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: