کد خبر: ۱۸۷۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 10
امروزه شایع‌ترین علت از کار افتادن کلیه و آسیب کلیه های اطفال، برگشت ادرار از مثانه به کلیه یا ریفلاکس و عفونت کلیه ثانویه به این این برگشت ادراری است
شفا آنلاین>سلامت>یک متخصص اورولوژی گفت: علت عفونت کلیه، تهاجم باکتری وارد شده به بدن چه از طریق خون و چه از طریق ادرار است که باکتری با حمله به سلول‌های کلیه باعث التهاب کلیه‌ها و تخریب عملکرد آن می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین، حسین کرمی اورولوژیست در خصوص عفونت‌های کلیوی اظهار داشت: علت عفونت کلیه(kidney infection)، تهاجم باکتری وارد شده به بدن چه از طریق خون و چه از طریق ادرار است که باکتری با حمله به سلول‌های کلیه باعث التهاب کلیه‌ها و تخریب عملکرد آن می‌گردد.

وی در خصوص راه های حمله باکتری به کلیه ها گفت: این باکتری‌ها از طریق خون، از راه انتشار به ارگان های آلوده از قبیل آبسه و عفونت های دور کلیه و از مسیر ادراری که باکتری از سوراخ مجرای ادرار وارد مجرا و مثانه و سپس به کلیه ها می‌رسد که این راه شایع‌ترین مسیر درگیری کلیه‌ها و عفونت(Infection) است.

کرمی در مورد افرادی که بیشتر در خطر عفونت کلیه از طریق سوراخ مجرای ادراری هستند گفت: کودکان دارای برگشت ادراری، که در این افراد به علت برگشت ادراری از مثانه به کلیه‌ها ادرار عفونی باکتری را به کلیه‌ها رسانده و باعث عفونت کلیه و آسیب به آن می گردد؛ امروزه شایع‌ترین علت از کار افتادن کلیه و آسیب کلیه های اطفال، برگشت ادرار از مثانه به کلیه یا ریفلاکس و عفونت کلیه ثانویه به این این برگشت ادراری است.

وی ادامه داد: تب بالای 39 درجه، لرز شدید و درد پهلو از جمله علائم و نشانه‌های عفونت حاد کلیه‌ها هستند.

کرمی در خصوص سایر علائم عفونت کلیه‌ها توضیح داد:  تغییر رنگ ادرار و کدر شدن آن، بد بوشدن ادرار، تکرر ادراری، سوزش ادرار و خون در ادرار از دیگر علائم عفونت‌های کلیوی بشمار می‌رود. در بچه ها و نوزادان علاوه بر علائم فوق بی حالی و عدم شیر خوردن و عدم مکیدن سینه مادر می‌تواند علائم عفونت کلیه باشد؛ در سنین پائین و در بچه ها کاهش وزن و عدم رشد بچه ها می تواند نشانه عفونت کلیه باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: