کد خبر: ۱۸۷۷۰۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۰ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - 2018March 07
ساره محمدی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز زن و تجلیل از بانوان نمونه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: با این وجود اشتغال بانوان در پستهای میانی به بالا و مدیریتی هنوز با حد مطلوب فاصله دارد.
شفاآنلاین>سلامت>مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه 65 درصد کارمندان و نیروهای این وزارتخانه را زنان تشکیل می دهند افزود :وزارت بهداشت در این زمینه نسبت به سایر دستگاهها پیشرو است.

به گزارش شفاآنلاین،ساره محمدی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز زن و تجلیل از بانوان نمونه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: با این وجود اشتغال بانوان در پستهای میانی به بالا و مدیریتی هنوز با حد مطلوب فاصله دارد.

وی با اشاره به توجه دولت دوازدهم نسبت به واگذاری حدود 30 درصد پستهای کلیدی و مدیریتی به بانوان بیان کرد: وزیر بهداشت نظر مساعدی در این باره دارد و بر این باور است که از اعتماد به بانوان نتیجه مثبتی حاصل شده است.

مشاور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در ماههای اخیر نیز تعدادی از وزیران با اشاره به مزایای مدیریت بانوان اظهار داشتند بانوان کمتر دچار مفاسد اقتصادی می شوند. هنوز سقف های شیشه ای و موانعی برای پیشرفت زنان در کشور وجود دارد لذا باید باورهای اشتباه برداشته شوند.

وی در ادامه به بیماریهای غیرواگیردار در جامعه اشاره و بیان کرد: بیماریهای قلبی عروقی بین مردان بیشتر و در فشار خون نسبت برابر بین مردان و زنان است اما در بیماری دیابت بانوان بیشتر مبتلا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز در این مراسم گفت: از هفت معاونت این دانشگاه سه مدیر و از بین پنج رئیس شبکه سه رئیس آن زن هستند. در صورتی که بانوان به نقش الگویی و تربیتی خود عمل کنند بسیاری از مشکلات اجتماعی برطرف می شود.

دکترعلیرضا مسلم همچنین به مشکلات مالی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار اشاره و بیان کرد: هنوز کارانه بهمن ماه پرسنل این دانشگاه پرداخت نشده و یکی از راههای رفع این کسری کاهش نیروی انسانی است چنانکه از چهار هزارو 200 پرسنل این دانشگاه حدود 6 درصد نیروی انسانی مازاد وجود دارد.

در این مراسم از 40 بانوی نمونه شاغل در دانشگاه علوم پزشکی شهرستان سبزوار تقدیر شد. 37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستانهای جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند. سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
برچسب ها: بهداشت ، سلامت ، وزارتخانه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: