کد خبر: ۱۸۶۲۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۲۰ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 23
این سلول ها در درمان بیماری های بدخیم که دارای منشاء خونی هستند؛ همچون تالاسمی ، سرطان خون ، نقص سیستم ایمنی بدن و کم خونی های مادرزادی ، بسیار موثرند.
شفا آنلاین>اجتماعی>سلامت>مدیر عامل شرکت بن یاخته های رویان گفت: بیش از 80 نوع بیماری با استفاده از سلول های بنیادین خون بند ناف قابل درمان است.



به گزارش شفا آنلاین: مرتضی ضرابی در نشست با پزشکان و متخصصان استان با اشاره به اینکه خون بند ناف مملو از سلول درمان 80نوع بیماری با استفاده از سلول های بنیادین خون بند<Stem Cells Blood Blood> نافهای بنیادین خون ساز است افزود: این سلول ها در درمان بیماری های بدخیم که دارای منشاء خونی هستند؛ همچون تالاسمی ، سرطان خون ، نقص سیستم ایمنی بدن و کم خونی های مادرزادی ، بسیار موثرند.
وی گفت: هم اکنون بیماریهایی چون فلج مغزی ، اوتیسم ، پارکینسون ، آسیب های نخاعی ، بیماری های قلبی و دیابت نیز در مرحله کارآزمایی بالینی است تا در دو سال آینده با نتیجه مطلوب از سلول های بنیادین ، درمان شوند.
مدیر عامل بانک خون بند ناف گفت: از سال 95 تاکنون  100نمونه خون بند ناف از خراسان شمالی ذخیره سازی شده است و این استان داری ظرفیت بالایی برای جمع آوری نمونه های بیشتر است.
ضرابی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 35 هزار پیوند خون بند ناف در جهان انجام شده است ، افزود: در ایران در 105هزار بانک خون عمومی و خصوصی ذخیره سازی شده که این ذخیره سازی از بیش از 82 هزار نوزاد از سراسر کشور انجام شده است.
وی گفت: بیشترین پیوندها بین خواهر و برادر انجام می شود.خبرگزاری صدا و سیما

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: