کد خبر: ۱۸۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۵۹ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 15
"دومین سمپوزیوم کرایوبیولوژی و بیوبانک" با حضور پروفسور جیسون اکر رییس انجمن بین المللی کریوبیولوژی و اساتید برجسته این حوزه در داخل کشور روز چهارشنبه 24 بهمن برگزار می‌شود.
 شفا آنلاین>جامعه پزشکی>همایش ها > "دومین سمپوزیوم کرایوبیولوژی و بیوبانک" با حضور پروفسور جیسون اکر رییس انجمن بین المللی کریوبیولوژی و اساتید برجسته این حوزه در داخل کشور روز چهارشنبه 24 بهمن برگزار می‌شود.

به گزارش شفا آنلاین:دکتر محسن شرفی دبیر علمی همایش ، ضمن تشریح علم کرایوبیولوژی و بیوبانک، تصریح کرد: کرایوبیولوژی به معنای زیست درمانی و علم و دانش مرتبط با حفظ و نگهداری سلول، بافت و اندام در دمای زیر صفر درجه است. همچنین بیوبانک یاهمان بانک نمونه‌های زیستی بخش تجاری کرایوبیولوژی را شامل می‌شود که می‌توان از طریق آن بافت یا اندام بدن را به مدت طولانی ذخیره کرده و در آینده مجدداً مورد استفاده قرار داد.

وی با اشاره به فعالیت پژوهشگاه رویان در این رابطه، اظهار کرد: آنچه در این علم برای رویان حائز اهمیت است، نگهداری بافت و سلولهای ضروری برای تولید مثل مانند بافت تخمدان، سلول اسپرسم، سلول تخمک، جنین و سلول‌های بنیادی بندناف است که طی آن فعایت ها در قالب 3 بانک زیستی انجام می‌شود.

وی با اشاره به بیوبانک های رویان، گفت: بانک نمونه‌های زیستی یکی از آنهاست که با هدف انجام پژوهش‌های مرتبط و ارائه خدمات فعالیت می‌کند، دیگری بانک تخمدان انسانی است که به آندسته از بیمارانی که به هردلیل خواستار حفظ توانایی باروری خود هستند، خدمات ارائه می‌کند. این بانک در منطقه پیشرو بوده و تا کنون به بیش از 70 بیمار خدمات ارائه و بافت‌های تولید مثلی آنها را ذخیره کرده است.

وی از بانک بند ناف به عنوان حوزه دیگر فعالیت رویان اشاره کرد و گفت: بانک بند ناف رویان در سطح منطقه بینظیر است و در سطح گسترده به متقاضیان خدمات ارائه می‌کند.

دکتر شرفی با اشاره به بانک حیوانی پژوهشگاه رویان به عنوان یکی دیگر از حوزه‌های فعالیت رویان در بخش کریوبیولوژی، عنوان کرد: این بانک در راستای حفظ و نگهداری بافت‌های تولید مثلی و ذخیره سازی اسپرم دام‌های اهلی و برخی از حیوانات در حال انقراض فعالیت می‌کند.

این عضو هیات علمی با اشاره به یکی از مهمترین اهداف این سمپوزیوم در راستای ارتقای سطح دانش و تبادلات علمی، به حضور رییس انجمن جهانی کرایوبیولوژی و نظر مساعد وی نسبت به توانایی بالا و پژوهشهای مثبت رویان در این راستا، اظهار کرد: مقدمات لازم برای همکاری‌های علمی و بین المللی پژوهشگاه رویان با انجمن جهانی کرایوبیولوژی و دانشگاه البرتای کانادا فراهم شده و بزودی در جهت اجرای پروژه‌های مشترک و تبادل استاد و دانشجو اقدام خواهیم کرد.

دبیر علمی همایش در خاتمه با اشاره به اجرای بیش از 16 سخنرانی علمی و تخصصی در حوزه کرایوبیولوژی طی این هم‌نشست، تصریح کرد: در کنار این سمپوزیوم، مسابقه عکس و مقاله دانشجویی برگزارشده که طی آن 2 عکس و 2 مقاله برتر انتخاب و در مراسم اختتامیه معرفی و تقدیر می‌شوند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: