کد خبر: ۱۸۵۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - 2018February 21
ازدیاد جمعیت از جمله برنامه‌های کشور بوده که تنها نمی‌توانیم با آموزش و ترغیب کسانی که تعداد زیادی فرزند دارند به موفقیت در این حوزه دست یابیم
شفا آنلاین>سلامت>معاون علمی و توسعه‌ای امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه گفت: از سال 97 همه هزینه‌های ناباروری تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد و ردیف مستقل بودجه‌ای در این زمینه اختصاص داده شده است.

به گزارش شفا آنلاین، سعید نمکی در حاشیه دومین کنگره سلامت مردان، اظهار داشت: در کشورهای در حال رشد به موضوعات زنان و کودکان توجه شده ولی مسأله سلامت مردان مغفول مانده است و خوشبختانه در این کشورها مرگ و میر کودکان زیر یک سال و مادران باردار کاهش چشمگیری داشته است.

وی افزود: مردان نسبت به زنان کمتر به سلامت خود توجه کرده که بخشی از این مسأله به دلیل موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی است که ما در کشور برنامه‌های مدونی برای این مسأله طراحی نکرده‌ایم.

معاون علمی و توسعه‌ای امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه مردان 50 درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، گفت: علل و مشکلات مردان در ناباروری(sterility) تأثیرگذار بوده و باید به این مسأله توجه داشت.

این اورولوژیست با بیان اینکه آموزش و مسائل فرهنگی در رفع مشکل نازایی حائز اهمیت است، گفت: ازدیاد جمعیت از جمله برنامه‌های کشور بوده که تنها نمی‌توانیم با آموزش و ترغیب کسانی که تعداد زیادی فرزند دارند به موفقیت در این حوزه دست یابیم.

نمکی گفت: درمان بیماری نازایی(Infertility) در این حوزه حائز اهمیت بوده و قطعاً دستاوردهای مطلوب‌تری در ازدیاد جمعیت کشور به همراه دارد که ما در سازمان در تلاشیم با بررسی مؤلفه‌های اجتماعی و فرهنگی به سلامت مردان نیز در کنار سایر دستگاه‌ها توجه کنیم. 

وی افزایش سن ازدواج و عدم پوشش کامل درمان نازایی توسط بیمه‌ها 2 سد در مقابل نازایی بوده که موضوع افزایش سن ازدواج یک مؤلفه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به شمار می‌رود و مرتبط با حوزه سلامت نیست.

معاون علمی و توسعه‌ای امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: در حوزه درمان ناباروری ما منابعی را برای کمک به این امر اختصاص داده و ردیف مستقلی در نظر گرفته‌ایم که انشاءالله از سال 97 همه هزینه‌های ناباروری را تحت پوشش قرار داده و این دغدغه برای خانواده‌ها از بین خواهد رفت.
برچسب ها: ناباروری ، نازایی ، ازدواج
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: