کد خبر: ۱۸۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۲۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 06
ساکنان خیابان ملایی که در پی حریق ساختمان برق وزارت نیرو خانه‌های خود را تخلیه کردند، نسبت به وضعیت مبهم اسکان خود و سرنوشت خانه‌هایشان نگران هستند.

شفا آنلاین>اجتماعی>ساکنان خیابان ملایی که در پی حریق ساختمان برق وزارت نیرو خانه‌های خود را تخلیه کردند، نسبت به وضعیت مبهم اسکان خود و سرنوشت خانه‌هایشان نگران هستند.

به گزارش شفاآنلاین،در پی حریق روز گذشته ساختمان برق حرارتی وزارت نیرو، ساختمان‌های اطراف تا شعاع 100 متری، شب گذشته برای احتیاط و امنیت بیشتر  از مسئولان آتش نشانی ، تخلیه شد؛ هرچند این تخلیه که به گفته اهالی خیابان ملایی به صورت ناگهانی انجام شد خالی از دلخوری نبود. به گونه‌ای که دانشجویان خوابگاه پزشکی شهید بهشتی که دقیقا ساختمان‌شان روبه روی محل حادثه قرار دارد عصر امروز به محل حادثه برگشتند و از مسئولان امر درخواست داشتند تا حداقل اجازه دهند که وسایل شخصی‌شان را بردارند.

یکی از دانشجویان که ترم آخر رشته پزشکی بود، گفت: روز گذشته قبل از اینکه به دانشگاه بروم حریق ساختمان وزارت نیرو آغاز شد و این حریق تا ساعت‌ها ادامه داشت و ساعت 23 شب گذشته بود که به ارشدهای خوابگاه گفتیم با توجه به اینکه حریق ساعت‌هاست که خاموش نشده شاید لازم به تخلیه اضطراری باشد اما مسئولان آن زمان عنوان کردند که نیازی به تخلیه نیست تا اینکه در ساعت 3 بامداد به ناگهان صدای آژیر ساختمان بلند شد و صداهای مبهم «سریعا تخلیه کنید» به گوش می‌رسید و آنقدر وحشت کرده بودیم که حتی نتوانستیم لباس مناسبی بپوشیم.

حدود یک ربعی در لابی خوابگاه معطل ماندیم و بعد از آن به ما گفتند که دو دقیقه فرصت دارید که لباس مناسبی بپوشید و به ما گفتند که تنها چند ساعت بیرون از خوابگاه می‌مانید.

وی با بیان اینکه به ما نگفته بودند که ممکن است چند روز خارج از خوابگاه باشیم تا حداقل وسایل شخص‌مان را برداریم، گفت: من عینک طبی‌ام را به همراه نیاوردم و حتی کیف پولم در خوابگاه است و می‌بینید که ما حتی جزئی ترین وسایل شخصی‌مان را هم به همراه نیاوردیم.

این دانشجو اضافه کرد به ما گفتند که بروید در کوی امام علی مستقر شوید، اما ما چطور بدون وسایل شخصی‌مان چند روزی که زمان آن نیز مشخص نیست، میهمان کوی امام علی (ع) شویم.

یکی از ساکنین کوچه ملایی نیز با بیان اینکه شب گذشته به شدت در خانه‌هایمان را زدند و با نشان دادن حکم به ما گفتند که سریعا خانه‌هایتان را تخلیه کنید، گفت: نصف شب نمی‌دانستیم چه کار کنیم و فقط توانستیم لباس مناسب بپوشیم و به بیرون بیاییم اما نمی‌دانیم چه سرنوشتی در انتظار خودمان و خانه‌هایمان است.

عملیات اطفای حریق ساختمان برق وزارت نیرو در حالی ادامه دارد که ساختمان‌های اطراف برای احتیاط و تامین امنیت بیشتر  تا شعاع 100 متری از سوی آتش نشانی شهرداری منطقه تخلیه شده است. از سوی دیگر رییس پلیس پایتخت به ساکنان این منطقه اطمینان خاطر داد که تمام این منطقه و کوچه‌های اطراف تا شعاع مناسب از نظر امنیتی و کنترل و حضور پلیس صد در صد تحت پوشش است و هیچ اتفاقی نخواهد افتاد و مردم کاملا راحت باشند و نگران نیز نباشند.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: