کد خبر: ۱۸۴۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 06
در دنیا از این روش به عنوان اهرمی در جهت کاهش مصرف مواد دخانی اجرا می‌شود، کما اینکه در ترکیه افزایش 82درصدی نرخ سیگار به کاهش چشمگیر مصرف آن در این کشور منتهی شده است
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۹۷ از افزایش ۵۰ درصدی نرخ سیگار ایرانی به عنوان اهرمی در جهت کاهش مصرف مواد دخانی در کشور یاد کرد.

به گزارش شفا آنلاین، رسول خضری در بیان علل افزایش 50درصدی نرخ سیگار ایرانی در کمیسیون تلفیق بودجه 97، گفت: در دنیا از این روش به عنوان اهرمی در جهت کاهش مصرف مواد دخانی اجرا می‌شود، کما اینکه در ترکیه افزایش 82درصدی نرخ سیگار به کاهش چشمگیر مصرف آن در این کشور منتهی شده است.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهردرمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مالزی و فیلیپین از دیگر کشورهایی بوده‌اند که با افزایش نرخ سیگار توانسته‌اند مصرف مواد دخانی را به طرز چشمگیری کنترل کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تصریح کرد: بی‌تردید اگر قرار باشد کالایی آسیب‌رسان باشد این واردکنندگان کالاهای خارجی هستند که باید عوارض بیشتری را پرداخت کنند، از سوی دیگر 50 درصد درآمد حاصل از عوارض خرده‌فروشی سیگار برای وزارتخانه بهداشت، 30درصد برای وزارت آموزش و پرورش و 20درصد برای وزارت ورزش و جوانان هزینه می‌شود، بنابراین لازم بود که نرخ تولیدات داخلی افزایش یابد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه 97، با بیان اینکه نمایندگان بعد از بررسی این بند با هدف حمایت از تولیدکنندگان داخلی آن را به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند یادآورشد: در کمیسیون تلفیق بودجه 97 برخلاف برنامه ششم توسعه که 10درصد برای تولید داخلی، 20درصد برای تولید مشترک و 30 درصد برای تولید خارجی در نظر گرفته شده بود، افزایش 50درصدی را برای تولیدات داخلی پیش‌بینی کرده که این مسئله بار دیگر در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: