کد خبر: ۱۸۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - 2018February 04
ایفای مسئولیت های اجتماعی، یکی از ارکان فعالیت های بنگاه های اقتصادی در دنیاست و در ایران نیز انتظار می رود، فعالان اقتصادی به این امر توجه ویژه داشته باشند
شفا آنلاین>اجتماعی>معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ایفای مسئولیت های اجتماعی، یکی از ارکان فعالیت های بنگاه های اقتصادی در دنیاست و در ایران نیز انتظار می رود، فعالان اقتصادی به این امر توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش شفا آنلاین، «محمد هادی ایازی» روز یکشنبه در آیین امضای قرارداد مشارکت ساخت مرکز بازپروری مبتلایان به اعتیاد(Addiction) با بانک قرض الحسنه مهر ایران افزود: در چارچوب اجتماعی شدن نظام سلامت، به دنبال استفاده از ظرفیت های مردمی و بنگاه های اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به نشست مدیران عامل بانک ها با وزیر بهداشت گفت: براساس گزارشی که در این جلسه ارایه شد، با وجود پیشرفت های پزشکی، هنوز در زمینه زیرساخت های پزشکی از جمله تخت های بیمارستانی با کمبود روبرو هستیم.

ایازی ادامه داد: این کمبود در حوزه بیماران روانی و سوانح و سوختگی نمود بیشتری دارد.
وی یادآور شد: در توافق با بانک قرض الحسنه مهر ایران، قرار است یک مرکز بازپروری مبتلایان به اعتیاد در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی ایران ساخته شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه این بانک ساخت سه مرکز بهداشتی در کرمانشاه را پذیرفته است، افزود: قرض الحسنه بودن تسهیلات(Facility) این بانک سبب شده تا تجهیز منابع با هزینه کمتری انجام شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: بنگاه های اقتصادی در دنیا به موازات پرداخت مالیات، به دنبال اجرای مسئولیت های اجتماعی خود هستند.

وی افزود: در ایران نیز شرکت های داخلی و بنگاه های اقتصادی این رویکرد را برگزیده اند.

ایازی یادآور شد: در زلزله اخیر کرمانشاه بانک ها ورود خوبی داشتند؛ بانک های خصوصی ساخت مجدد بیمارستان اسلام آباد غرب را کلید زدند و کلنگ ساخت آن به زمین زده شده است.

وی این حرکت ها را امیدوار کننده دانست و افزود: بنگاه های اجتماعی ورود کرده اند و بخشی از نیازهای دستگاه های خدمات رسان را پوشش می دهند.

وی با بیان اینکه 27 درصد خون کشور در تهران مصرف می شود با اینکه 17 درصد آن از تهران تامین می شود، گفت: یکی از دلایل عمده این کاستی این بود که مراکز دریافت خون نداشتیم اما با یک مشارکت سه جانبه میان شهرداری، بانک صنعت و معدن و مجمع خیرین پنج مرکز انتقال خون ساخته و مشکل حل شد.

وی ابراز امیدواری کرد که بنگاه های اقتصادی اهتمام بیشتری داشته باشند زیرا مردم نیز همین مطالبه را دارند که بخشی از هزینه های تبلیغاتی بنگاه ها صرف امور خیریه و خدماتی شود.

«مرتضی اکبری» مدیرعامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز در این نشست اظهار داشت: این بانک از سال گذشته سعی کرده در حوزه مسئولیت های اجتماعی ورود جدی تری داشته باشد و 50 درصد هزینه های تبلیغاتی خود را به امور خیریه و عام المنفعه اختصاص داده است.

وی حوزه های محیط زیست، بهداشت و درمان، توانمندسازی آموزشی و گسترش عدالت تحصیلی را از اموری برشمرد که بانک به آن ورود کرده است.

اکبری یادآور شد: در زلزله کرمانشاه این بانک ساخت یک مدرسه 9 کلاسه را تقبل کرده است.
در این آیین قرارداد مشارکت در ساخت مرکز بازپروری مبتلایان به اعتیاد به امضا رسید و بانک قرض الحسنه مهر ایران متعهد شد ظرف 2 سال این مرکز را بسازد و تحویل دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: