کد خبر: ۱۸۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۳۰ - ۲۰ دی ۱۳۹۶ - 2018January 10
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان کشور از پرداخت 998 هزار وام ازدواج تا پایان آذرماه سال جاری به زوج‌های جوان در سطح کشور خبر داد.

شفا آنلاین>اجتماعی>مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان کشور از پرداخت 998 هزار وام ازدواج تا پایان آذرماه سال جاری به زوج‌های جوان در سطح کشور خبر داد. 

به گزارش شفا آنلاین، سید جواد رضوی، در ششمین گردهمایی مسئولین امور جوانان سراسر کشور که به میزبانی استان یزد برگزار شد گفت: مطابق سرشماری سال 95 در سطح کشور، جمعیت جوان کشور معادل 25.1 و در حدود 20 میلیون نفر است و بنابر گزارش‌ها 476 هزار واقعه ازدواج ثبت شده است. 

به گفته وی، بر اساس سرشماری‌ها سیستان و بلوچستان و هرمزگان جوان‌ترین استان‌های کشور هستند و همچنین  گیلان و مازندران بالاترین سن را دارند.


مدیر کل دفتر برنامه ریزی و نظارت بر امور جوانان کشور در ادامه افزود : تا پایان آذرماه 998 هزار فقره وام ازدواج 10 میلیون تومانی را پرداخت کرده ایم که از این تعداد اردبیل بیشترین دریافتی و سیستان و بلوچستان نیز کمترین دریافتی را داشته است.

دستور رییس جمهور برای افزایش وام ازدواج به 15 میلیون تومان


رضوی با بیان اینکه در لایجه بودجه 97 وام ازدواج از قلم افتاده بود که با پیگیری ها دوباره این امر انجام شد و رئیس جمهور دستور داد این میزان به  15 میلیون تومان برسد، تصریح کرد: در 9 ماه گذشته 133 هزار نفر در انتظار دریافت وام ازدواج بودند و در حال حاضر حدود 70 هزار نفر در مرحله ثبت کد ملی و معرفی به شعبه هستند. 


وی با اشاره به اینکه امروز مراکز مشاوره به عنوان مراکز معتبر و مورد اعتماد مردم هستند، اضافه کرد: بر اساس ارزیابی‌ها، برخی از دستگاه‌ها نیز ترجیح می‌دهند که  افراد را به مراکز دارای مجوز صادر شده از سوی وزارت ورزش و جوانان ارجاع دهند. استان تهران 76 مرکز مشاوره و بیشترین آمار را در این خصوص دارد . این مراکز در همه استان‌ها وجود دارند و در حال حاضر 174 مرکز در سطح کشور فعال هستند و تا پایان سال به 200 مرکز می رسند. ما باید به تجهیز و توسعه مراکز مشاوره به صورت مشوقانه عمل کرده و با هزینه کم خدمات را ارائه کنیم.


مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان کشور تصریح کرد: حدود 26 درصد از مراجعه کنندگان به مراکز تخصصی مشاوره در شش ماه اول نخست سال 96 در رده سنی 25 تا 30 سال بوده‌اند. 


وی در ادامه گفت: از میان این مراجعه کنندگان حدود 36 درصد برای مشکلات خانوادگی، 36 درصد به دلیل مشکلات رفتاری، 10 درصد مشکلات زوجین و 19 درصد در زمینه مشاوره پیش از ازدواج مراجعه کرده که باید بر مبنای آن برنامه ریزی کنیم.  آموزش و مشاوره مستمر جوانان و نوجوانان، ترویج مراکز تخصصی مشاوره خانواده، برگزاری کارگاه های آموزشی در دوره های مختلف ازدواج از جمله اقداماتی است که باید به خوبی برای آن برنامه ریزی انجام دهیم.

برچسب ها: اجتماعی ، جوانان ، سرشماری
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: