کد خبر: ۱۸۰۶۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۰ - ۱۸ دی ۱۳۹۶ - 2018January 08
انجام یک رادیوگرافی پانورامیک یا به اصطلاح تمام فک در معاینات سالانه جهت بررسی سلامت ریشه دندان‌ها یا وجود دندان‌های نهفته و رادیوگرافی‌های تک دندان در تشخیص پوسیدگی‌های بین دندانی دارند
شفا آنلاین>سلامت>مسئول اجرایی - علمی رشته رادیولوژی در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: انجام یک رادیوگرافی پانورامیک یا به اصطلاح تمام فک در معاینات سالانه جهت بررسی سلامت ریشه دندان‌ها یا وجود دندان‌های نهفته و رادیوگرافی‌های تک دندان در تشخیص پوسیدگی‌های بین دندانی دارند.

به گزارش شفا آنلاین، دکتر شیراندشت در آستانه برگزاری دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در ارتباط با موضوع جایگاه رشته رادیولوژی در دندانپزشکی اظهار داشت: رشته رادیولوژی دهان، فک و صورت از رشته‌های پاراکلینیک در دندانپزشکی(Dental) است که این دانش و کاربرد رادیوگرافی به عنوان ابزار تشخیصی قبل از طرح درمان، نقش خود را در تمام رشته‌های دندانپزشکی به‌ طور موثر اثبات کرده است.

وی افزود: در سال‌های اخیر با ظهور تکنولوژی دیجیتال و توموگرافی کامپیوتری تحت عنوان CBCT، دقت و سهولت مراحل رادیوگرافیک ایجاد شده است. همچنین با کاهش میزان تابش اشعه و بهداشت و ایمنی اشعه، استفاده مناسب از انواع رادیوگرافی‌های دندانپزشکی کمک شایانی به تشخیص پوسیدگی‌ها، شکستگی‌ها و ضایعات داخل استخوان شده است.

مسئول اجرایی - علمی رشته رادیولوژی در دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: انواع رادیوگرافی‌های دندانپزشکی کمک شایانی حتی در  بیماری‌های مفصل گیجگاهی کرده است.

وی عنوان کرد: در موارد پیچیده استفاده از تصویربردای کامپیوتری در برش‌های معین و یا MRI در تشخیص ضایعات بافت نرم، ارتباط بین رشته‌ای دندانپزشکی و رادیولوژی را بیش از پیش در ارزیابی موارد تحت درمان دندانپزشکی نشان داده است.

مسئول اجرایی - علمی رشته رادیولوژی(Radiology) در دوازدهمین کنگره علمی سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران خاطرنشان کرد: در پیشگیری از پوسیدگی‌های وسیع در مراکز بهداشت و دانشکده‌ها، بخش رادیولوژی جزئی لاینفک در بحث پاراکلینیک است و با رعایت اصول ایمنی، می‌تواند از تکرار رادیوگرافی‌های غیرضروری جلوگیری کند.

بنابر اعلام روابط عمومی برگزاری این کنگره، دوازدهمین کنگره سالیانه انجمن دندانپزشکان عمومی ایران با شعار «سلامت دهان و دندانپزشکی در هزاره سوم» از ۱۹ تا ۲۲ دی ماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد با حضور اساتید برجسته و صاحبنظران این حوزه برگزار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: