کد خبر: ۱۷۹۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۰۸ دی ۱۳۹۶ - 2017December 29
همه ما از دست کم از یک یا دو فوبیای ضعیف رنج می بریم، اما زندگی بعضی اشخاص به سبب بیم هایشان تقریبا فلج شده هست.
شفا آنلاین>اجتماعی>: همه ما از دست کم از یک یا دو فوبیای ضعیف رنج می بریم، اما زندگی بعضی اشخاص به سبب بیم هایشان تقریبا فلج شده هست. در این مطلب چند مورد از عجیب ترین فوبیاهایی که امروزه اشخاص با آن دست به گریبان می باشند را رویت می کنید.

آگیروفوبیا، بیم از گذر از خیابان
به گزارش شفا آنلاین:کسانی که این فوبیا را دارند از گذر از خیابان، بزرگراه و سایر خیابان ها می ترسند. هم چنین این فوبیا زندگی در شهر را زیاد دشوار می کند. این فوبیا چند دسته دارد، افرادی که از جاده های عریض بویژه جاده یک طرفه برون شهری می ترسند، افرادی که از راه رفتن و گذر از هر نقطه خیابان حتی از تقاطع و خطوط عابریاده می ترسند. این فوبیا مستقل از بیم از اتومبیل هست.
 


فوبیای آشپزی
ترس عجیب از آشپزی ماگروکوفوبیا نامیده می گردد. افرادی که از این فوبیا رنج می برند توان دارند از اشخاص ماهر در آشپزی بترسند و این بیم و احساس بی کفایتی به احتمال زیاد ریشه اختلال در بسیاری از اشخاص هست.
، بیم از عروسک
  پدیوفوبیا بیم غیرعقلانی از عروسک هاست. نه منحصرا عروسک های ترسناک لکن همه عروسک ها. این بیم وحشت از یک افتتاح غلط از موجودات خیالی هست در نتیجه بر بر اساس مرسوم دربردارنده ربات ها و مانکن ها هم می گردد و خرید کردن را برای فرد دشوار می کند. این فوبیا نباید با پدوفوبیا یا پدیافوبیا که بیم از کودکان هست اشتباه گرفته گردد. زیگموند فروید اعتقاد داشت که این اختلال محتمل هست از بیم زنده شدن عروسک ها نشات بگیرد و ماساهیرو موری این نظریه را بسط داده و معتقد هست هرچه جهت های شبه آدمی چیزی زیادتر گردد، جهت های غیرانسانی آن ترسناک تر می شوند.

 
دیپنوفوبیا، بیم از مکالمه سر شام
  گفتگوی سر میز شام برای خیلی اشخاص محتمل هست زشت به نظر برسد، اما بعضی اشخاص آنقدر از این مبحث می ترسند که ترجیح می دهند سر میز شام حاضر نشوند. در جوامع امروزی که مقررات و رسم و رسوم تقریبا کنار گذاشته شده، محتمل هست کنترل زیادتر ضیافت های شام ریشه در این بیم و وحشت داشته باشد.

   آیسوپتروفوبیا، بیم از آینه
  آیستروفوبیا، به صورت عام آینه هراسی و به صورت خاص بیم از ارتباط با دنیای ارواح از مسیر آینه هست. افرادی که از این فوبیا رنج می برند، اضطراب بی موردی را تجربه می نمایند حتی اگر بدانند ترسشان غیرعقلانی هست. از آنجا که بیم آنان اغلب ریشه در خرافات دارد، محتمل هست دلواپس شکسته شدن آینه و بدشانسی یا نگاه کردن به آینه و ارتباط با دنیای ماورایی درون شیشه باشند.

  دمونوفوبیا، بیم از شیاطین
  دمونوفوبیا یک بیم غیرعادی و مداوم از موجودات شیطانی ماورایی در کسانی هست که می اندیشند چنین موجوداتی وجود دارند و به صورت آزاد پرسه می زنند تا به آنان لطمه بزنند. افرادی که از این فوبیا رنج می برند متوجه می شوند که ترسشان اکثر از حد یا غیرعقلانی هست. ..

  پنترافوبیا، بیم از مادر همسر
  از بین همه فوبیاهایی که ذکر کردیم، این یکی از همه شایع تر هست. قطعا زیادتر اشخاص متاهل، زمانی از این بیم ترسناک رنج برده اند. این بیم آنقدر در زیادتر کشور ها شایع هست که در فیلم ها هم به چشم می خورد. به نظر می آید زیادتر اشخاص طلاق را برای معالجه این بیم ذهنیشان انتخاب می کنند. یک بیم مربوط نوورکا فوبیا یا بیم از نامادری هست که مشهورترین کسی که از آن رنج می برده سیندرلا بوده هست.برترین ها
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: