کد خبر: ۱۷۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 19
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: استقرار نظام ارجاع، سطح بندی خدمات درمان، بازنگری ارزش نسبی این خدمات، تدوین و اجرای راهنماهای بالینی و آموزش مدیران بیمارستانی ارتقای کیفیت خدمات درمانی و صرفه جویی در هزینه ها را موجب می شود.
شفا آنلاین>سلامت>معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استقرار نظام ارجاع، سطح بندی خدمات درمان، بازنگری ارزش نسبی این خدمات، تدوین و اجرای راهنماهای بالینی و آموزش مدیران بیمارستانی ارتقای کیفیت خدمات درمانی و صرفه جویی در هزینه ها را موجب می شود.

به گزارش شفا آنلاین،قاسم جان بابایی روز سه شنبه در در نشست هم اندیشی اقتصاد درمان با رویکرد مدیریت هزینه افزود: طی 40 سال گذشته تجربه خوب و موفقی در سطوح اولیه درمان داشته ایم، اما باید با اجرای برنامه های جدید در حوزه درمان مانند نظام ارجاع، سطح بندی خدمات و راهنماهای بالینی، نظام خدمات درمانی را در کشور ارتقا دهیم.

وی افزود: برنامه های حوزه درمان باید طبق ساختار و برنامه و با فرآیندهای مناسب و جاری و مداوم ادامه پیدا کند و در این راستا سطح بندی و استقرار نظام ارجاع یکی از عوامل موفقیت ارائه خدمات با کیفیت با پوشش فراگیر مبتنی بر مدیریت هزینه ها است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه تحول نظام سلامت کاملا به جا بوده است، خاطرنشان کرد: طی 40 سال گذشته تجربه خوب و موفقی در سطوح اولیه درمان داشته ایم و با توجه به محدودیت منابع به بازنگری برنامه های پیشین و تدوین بر خط برنامه های آتی نیاز داریم.جان بابایی گفت: همه اقدامات و فعالیت های حوزه درمان با سیاست گزاری درستی اجرا شده است، اما به طور کامل با هم مرتبط نشده اند.

وی افزود: استقرار کامل سطح بندی خدمات درمان، بازنگری ارزش نسبی خدمات، تدوین گایدلاین ها، آموزش و توانمندسازی مدیران، از جمله اقدامات بسترسازی است که ادامه خواهد یافت.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان کرد: در حوزه درمان اولویت بندی برنامه ها و اصلاح فرایندها با رویکرد مدیریت هزینه ها و دستیابی به اهداف عالیه سلامت باید صورت گیرد.
برچسب ها: خدمات ، درمان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: