کد خبر: ۱۷۸۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 19
متاسفانه برای خرید یک استامینوفن بیش از 10 دقیقه زمان لازم است؛ اما برای تهیه یک ماده مخدر کمتر از 2 دقیقه زمان نیاز است، بنابراین کالای قاچاق در هر نوعی به راحتی در دسترس مردم قرار دارد
شفا آنلاین>اجتماعی>عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با انتقاد از بی توجهی به حفاظت از مرزها با هدف جلوگیری ازقاچاق، گفت:‌ بندرشهید رجایی محلی برای ورود کالای قاچاق به شکل کانتینر به کشور است.

به گزارش شفا آنلاین، رسول خضری درخصوص اظهارات وزیرکشور مبنی بر وجود 600نوع ماده مخدر صنعتی درکشور، گفت:‌ بخشی ازاین مواد ازمرزها به کشور وارد و بخشی نیز درداخل تولید می شود، به طوری که پیش ساز آن ازمرزها وارد و داخل کشورمراحل بعدی ساخت یک ماده مخدر طی می شود؛ متاسفانه درشرایطی که به صورت کانتینر قاچاق(Smuggling) به کشور وارد می شود، چطور می توان از ورود مواد مخدر به کشور جلوگیری کرد.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر درمجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ورود کالای قاچاق به کشور مدیریت شده است، افزود:‌ در بندر شهید رجایی هزار کانتینر کالای قاچاق به کشور وارد می شود، متاسفانه برای خرید یک استامینوفن(Acetaminophen) بیش از 10 دقیقه زمان لازم است؛ اما برای تهیه یک ماده مخدر کمتر از 2 دقیقه زمان نیاز است، بنابراین کالای قاچاق در هر نوعی به راحتی در دسترس مردم قرار دارد.

وی با بیان اینکه کشور در دو حوزه از بی برنامه گی و عدم راهبرد منسجم کشور رنج می برد، تصریح کرد:‌ اولین مشکل مسئله مدیریت بحران کشور وعدم مقابله با بحران درزمان لازم و دیگری مبارزه با قاچاق مواد مخدر در کشور است، متاسفانه ماموران گمرک و مسئولان درمرزها نه تنها چشم خود را بر روی ورود کانتینرهای قاچاق می بندند؛ بلکه هیچ حفاظت قابل قبولی از مرزها برای جلوگیری از ورود کالای قاچاق به کشور انجام نمی شود.

خضری با اشاره به اینکه ورود هزارکانتینر قاچاق به کشور نشان از عدم توجه به حفاظت ارمرزها دارد، گفت:‌ درشرایطی که کالای قاچاق به راحتی به کشور وارد می شود، چگونه می توان انتظار داشت که ماده مخدر صنعتی در کشور استفاده نشود؛ البته مبارزه با پولشویی و استفاده از برخی طرح ها و اقدامات نوین در زمینه مبارزه  با مواد مخدر(drugs) تاثیر موثری در کاهش آمار استفاده کنندگان از مواد مخدر دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان اینکه استفاده از تجارب کشورهای دیگر و مراقبت جدی ارمرزها مولفه مهمی در راستای جلوگیری از قاچاق است، افزود:‌ درحال حاضر میزان استفاده کنندگان از مواد مخدر به ویژه صنعتی درمقایسه با سالیان گذشته افزایش چشمگیری داشته است.

وزیر کشور گفت:‌ بیش از 600 نوع ماده مخدرصنعنی درکشور وجود دارد، بنابراین دستگاه ها باید 50 درصد منابع خود را به هرنوع پیشگیری اختصاص دهند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: