کد خبر: ۱۷۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 15
تولید دانش و‌رفع نیاز‌های جامعه از ضروریاتی است که باید دانشگاه‌ها در عرصه آن پیشگام شوند تا با نگاه عالمانه بتوانیم مشکلات اجتماعی رابرطرف کنیم
شفاآنلاین>اجتماعی> عضو هیئت علمی دانشگاه گفت: تولید دانش برای رفع آسیب‌های اجتماعی بر عهده دانشگاه‌های کشور است.

به گزارش شفاآنلاین، مهدی رسولی عضو هیئت علمی دانشگاه گیلان در مورد رسیدگی به مساله آسیب های اجتماعی گفت: تولید دانش و‌رفع نیاز‌های جامعه از ضروریاتی است که باید دانشگاه‌ها در عرصه آن پیشگام شوند تا با نگاه عالمانه بتوانیم مشکلات اجتماعی رابرطرف کنیم.

وی ادامه داد: شناسایی ظرفیت دانشگاه‌ها، تربیت دانشجویان به عنوان نسلی که با مهارت افزایی در رفع مشکلات (Difficulties)می‌کوشند از ضروریت‌هایی است که باید در صدد آن باشیم.

رسولی گفت: شناسایی ضرورت‌های دانشگاه‌هایی که به تربیت رشته‌های مشاوره و روانشناسان می‌پردازند وارتقای مهارت‌های دانش آموختگان می‌تواندبه رفع آسیب‌های اجتماعی که یکی از منویات مقام معظم رهبری است ؛کمک کند.

این عضو هیئت علمی بیان کرد: نباید نگاه برخی از مشاوران و روانشناسان در کسب تحصیل رشته‌های مشاوره و روانشناسی کسب مجوز و پروانه کلینیک‌های باشد‌بلکه باید بدانیم اخلاق حرفه‌ای نیز یکی از موضوعاتی است که در بحث روانشناسی، مشاوره و مددکاری باید لحاظ شود، زیرا مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کشور ما می‌طلبد تا دانشگاه‌ها به صورت کیفی کار کنند و در صدد رفع مشکلات بکوشند.

رسولی اظهار کرد: دانشگاه‌های کشور اگر به سمت تولید دانش و علم کاربردی که به رفع نیاز‌های جامعه می‌انجامد گام بردارند شاهد رفع بسیاری از مشکلات کشور خواهیم بود.

وی گفت: هزینه‌ای که برای تربیت دانشجو، حقوق اساتید و‌دانشگاهیان صرف می‌شود موضوع مهمی است که در اقتصاد مقاومتی باید به آن توجه کنیم و اگر تربیت این گروه‌ها در راستای حل مشکلات جامعه (Society)باشد می‌توانیم بگوییم بسیاری از هزینه‌های سلامت اجتماعی در جامعه کاسته میشود.

این استاد دانشگاه افزود: سالانه تعداد زیادی از دانشگاه‌های کشور ما فارغ التحصیلان مشاوره، روانشناسی و مددکاری را روانه جامعه می‌کنند که باید این گروه‌ها در عرصه آموزش و پیشگیری بکار گرفته شوند.

وی یادآور شد: سهم دانشگاه‌ها در رفع مشکلات جامعه موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده و امیدواریم متولیان آموزش عالی کشور با همکاری دانشگاهیان این مهم را بازنگری کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: