کد خبر: ۱۷۶۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۱۸ آذر ۱۳۹۶ - 2017December 09
با ورود توده هوای سرد به شمال شرق کشور، از امشب تا صبح یکشنبه کاهش قابل ملاحظه دما در استانهای واقع در شمال شرق کشور پیش بینی می شود
شفا آنلاین>اجتماعی>سازمان هواشناسی در خصوص کاهش ۱۲ درجه ای دمای هوا در شمال شرق و همچنین وقوع گرد و خاک در غرب و جنوب غرب کشور هشدار داد.

به گزارش شفا آنلاین،احد وظیفه با اشاره به تحلیل نقشه های پیش یابی هواشناسی، گفت: با ورود توده هوای سرد به شمال شرق کشور، از امشب تا صبح یکشنبه کاهش قابل ملاحظه دما در استانهای واقع در شمال شرق کشور بین ۸ تا ۱۲ درجه و در شرق و جنوب شرق کشور بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: امروز وزش باد(wind blow) شدید در استانهای واقع در نیمه شرقی کشور و روزهای شنبه و یکشنبه وزش باد شدید در شرق و جنوب شرق کشور پیش بینی می شود، در پاره ای از این مناطق خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد که سبب کاهش دید افقی و کیفیت هوا در این مناطق خواهد شد. همچنین امروز و صبح شنبه به سبب وزش باد شدید در گردنه ها و جاده های منتهی به مناطق کوهستانی شمال شرق کشور کولاک برف پیش بینی می شود. 

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی(Meteorology) تاکید کرد: امروز در نوار مرزی غربی کشور و جنوب غرب کشور و استان بوشهر پدیده گردوخاک خواهیم داشت که به تدریج از اوایل شب از میزان غلظت آن کاسته خواهد شد. از این رو توصیه میشود به منظور جلو گیری از خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: