کد خبر: ۱۷۵۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۷ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 28
دکتر اسحاق جهانگیری دیروز در جریان سفر به استان کرمانشاه، در روستای زلزله زده ناوفره حضور یافت و ضمن سرکشی به چادرهای اسکان موقت مردم این روستا، پای درد دل آنان نشست
شفاآنلاین>اجتماعی> معاون اول رئیس جمهوری از روستای زلزله زده ناوفره در شهرستان سرپل ذهاب بازدید کرد.

به گزارش شفاآنلاین، دکتر اسحاق جهانگیری دیروز در جریان سفر به استان کرمانشاه، در روستای زلزله زده ناوفره حضور یافت و ضمن سرکشی به چادرهای اسکان موقت مردم این روستا، پای درد دل آنان نشست و از دغدغه‌ها و نیازهایشان مطلع شد.

جهانگیری همچنین در جمع مردم این روستا ضمن تسلیت به خانواده‌هایی که عزیزان خود را در اثر زلزله از دست داده‌اند، برای مجروحین و مصدومین آرزوی شفای عاجل کرد.

وی مردم استان کرمانشاه را مردمی عزیز، بزرگ و آزمایش پس داده توصیف کرد و افزود: مردم این استان و بویژه مردم سرپل ذهاب پهلوانانی هستند که دوران سخت را با صبر و بزرگواری پشت سر گذاشته‌اند و در مقاطع مختلف نظیر دوران دفاع مقدس، حمله منافقین و حوادث طبیعی از خود گذشتگی نشان دادند.

دکتر جهانگیری ادامه داد همه مردم ایران، مسئولان نظام و رهبر معظم انقلاب با مردم زلزله زده استان کرمانشاه همصدا و همدل هستند و حتی یک نفر در کشور نیست که خود را شریک غم و مشکلات(Difficulties) مردم استان کرمانشاه نداند.

معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: با تجربیاتی که در کشور وجود دارد، در دو هفته گذشته کارهای خوبی برای کمک به زلزله زدگان انجام شده که البته همه این کارها وظیفه مسئولان بوده و خود مردم نیز با جوانمردی پای کار آمدند و در کنار ارتش، سپاه، نیروهای مسلح و مسئولان در صحنه حضور یافتند و همه تلاش ما این است که شرایط را به گونه‌ای ساماندهی کنیم که وضعیت مردم از دوران قبل از وقوع زلزله نیز بهتر شود.

دکتر جهانگیری ادامه داد: دولت تلاش دارد که در اسرع وقت شرایط و وضعیت مردم را به حالت عادی برگرداند و مردم زلزله زده بتوانند در خانه‌های بازسازی شده خود ساکن شوند و فرزندانشان نیز به مدرسه رفته و کار، کشاورزی و تولیدات آنان نیز احیا شود.

وی با اشاره به مطالبات مردم روستای ناوفره مبنی بر افزایش تسهیلات(Facility) و کمک‌های بلاعوض دولت افزود: هیچ مسأله و مشکلی از چشم دولت و دست‌اندرکاران پنهان نخواهد ماند و چنانچه کمبودهایی وجود داشته باشد، در جلسات تصمیم‌گیری برنامه ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

دولت تا آخرین لحظه در کنار شما خواهد بود
معاون اول رئیس جمهوری همچنین در جمع مردم زلزله زده شهر ازگله خطاب به آنان گفت: دولت تمام تلاش خود را به کار خواهد بست تا آثار زلزله را از زندگی مردم برطرف کرده و مشکلات آنان را کاهش دهد و در این مسیر تا آخرین لحظه در کنار شما خواهیم بود.

دکتر اسحاق جهانگیری در جریان سفر به استان کرمانشاه، با حضور در شهر ازگله از توابع شهرستان ثلاث باباجانی در میان مردم این شهر حضور یافت و ضمن بازدید از برخی خانه‌های تخریب شده و چادرهای اسکان موقت مردم، پای درد دل آنان نشست و با مردم این منطقه به گفت‌و‌گو پرداخت.

دکتر جهانگیری ضمن تسلیت به خانواده‌های داغدیده که عزیزان خود را در زلزله از دست داده‌اند، تصریح کرد: با حضور تعداد زیادی از اعضای دولت به این سفر آمده‌ام تا از روند کارها مطلع شده و در جریان مسائل قرار گیریم.

وی افزود: همه مردم ایران خود را با مردم استان کرمانشاه همدرد می‌دانند و پس از حضور رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری در مناطق زلزله زده، دستورات لازم صادر شد تا آثار زلزله از زندگی مردم برطرف شود.

دکتر جهانگیری افزود: ما مسئولیت یافته‌ایم که خدمتگزار مردم باشیم و در سختی‌ها و مشکلات بیش از گذشته در کنار شما خواهیم بود تا مسائل و مشکلات را ساماندهی کنیم.

وی با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته برای احداث کانکس و چادرهای اسکان موقت که هم اکنون در دستور کار قرار دارد، گفت: ما در تلاش هستیم تا سرپناهی مطمئن برای مردم فراهم کنیم و قراردادهایی با دستگاه‌های مرتبط منعقد شده و کارها با سرعت در دست انجام است.

دکتر جهانگیری همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای اعطای وام قرض‌الحسنه به مردم آسیب دیده در زلزله، خاطرنشان کرد: این تسهیلات به صورت قرض‌الحسنه و بدون سود است و دوره بازپرداخت آن بسیار طولانی است به گونه‌ای که هیچگونه فشاری بر مردم وارد نشود.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: به صورت جدی در تلاش هستیم تا امور زندگی مردم را به وضعیت پیش از زلزله بازگردانیم و کشاورزی، تولید، صنعت و دامداری مردم که در جریان زلزله دچار مشکل شده، دوباره احیا شود و همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند تلاش خواهیم کرد که وضعیت زندگی مردم به وضعیت بهتر از قبل از وقوع زلزله تبدیل شود.

کمک بلاعوض برای اسکان موقت
سخنگوی دولت گفت: کمک بلاعوض دولت در صورتی پرداخت خواهد شد که زلزله‌زده‌ها کانکس نگیرند. چون کمک بلاعوض برای اسکان موقت است. محمد باقر نوبخت دیروز در جلسه ستاد مدیریت بحران سرپل ذهاب که با حضور دکتر جهانگیری در شهرستان سرپل‌ذهاب برگزار شد، گفت: هر زلزله زده‌ای کانکس بگیرد دیگر کمک بلاعوض نخواهد گرفت.

وی افزود: به سازمان برنامه و بودجه استان اعلام کردم که رقم خسارت به زیرساخت‌ها را مشخص و اعلام کنند که ردیفی برای آن ببینیم.او ادامه داد: به محض اینکه به تهران برگردیم اعتبارات عمرانی منطقه را ۱۰۰ درصد اختصاص خواهیم داد. راه‌آهن را هم معتقدیم که باید تا یک ماه آینده افتتاح شود.

توزیع 80 هزار تخته چادر
وزیر بهداشت نیز در جلسه ستاد بحران شهرستان سرپل ذهاب گفت: در این شرایط مردم زلزله‌زده بیشتر ترجیح می‌دهند پول در اختیارشان قرار گیرد.

وزیر بهداشت افزود: روز اول ۵۰۰ چادر هم بین زلزله‌زدگان توزیع نشد. من در جریان اتفاقاتی که افتاد بودم.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۰ هزار چادر توزیع کرده‌اند، گفت: در روزهای اول یک چادر در روستاها نبود و حتی داخل شهر هم به‌سختی چادر گیر می‌آمد اما اکنون شرایط بهتر است. قاضی‌زاده هاشمی با تأکید بر اینکه باید سراغ کانکس برای اسکان زلزله‌زدگان برویم، تصریح کرد: در فصل سرما حداقل سکوها را بزنید. وی بر دقت در توزیع کانکس‌ها تأکید کرد و افزود: اگر به یک عده کانکس برسد و به یک عده نرسد، باعث گرفتاری خواهد شد. وزیر بهداشت ادامه داد: جاهایی که نیاز به خدمات عمومی دارد، باید سرپناه محکم‌تری برای آنها ایجاد کنیم.

وی شرایط را در ثلاث باباجانی با توجه به سرمای بیشتر در این منطقه مشکل‌تر دانست و افزود: در این منطقه مردم نمی‌توانند زیر چادر زندگی کنند. قاضی‌زاده هاشمی خاطرنشان کرد: اگر بدون برنامه کانکس بدهید مثل روز روشن است که هم مردم ناراضی خواهند بود و هم پول را هدر داده‌اید و هم تبعیض ایجاد می‌شود که سروصدای مردم نیز در این صورت بیشتر بلند خواهد شد.

یک سوم مدارس آسیب دیده کار خود را آغاز کردند
وزیر آموزش‌وپرورش هم در جلسه ستاد بحران سرپل ذهاب گفت: تاکنون یک‌سوم از مدارس آسیب‌دیده از زلزله کار خود را آغاز کردند اما برخی از مدارس به دلیل سرویس دادن به خانواده زلزله‌زدگان امکان بازگشایی ندارند.

 محمد بطحایی افزود: ساخت ۳۷ مدرسه با ۱۴۸ کلاس را در مناطق زلزله زده در دستور کار داریم که بنیاد برکت و خیرین عملیات احداث را انجام خواهند داد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: تا کنون ۶۵ کانکس برای مدارس نصب شده و ۷۰ کانکس دیگر هم نیاز است.

وی ادامه داد: هسته‌های مشاوره و روانشناسی به محض بازشدن مدارس مستقر خواهند شد و بسته‌های کتاب و لوازم‌التحریر هم به بچه‌ها داده می‌شود.

نیم نگاه
هیچ مسأله و مشکلی از چشم دولت و دست‌اندرکاران پنهان نخواهد ماند و چنانچه کمبودهایی وجود داشته باشد، در جلسات تصمیم‌گیری برنامه ریزی‌های لازم صورت خواهد گرفت
ما در تلاش هستیم تا سرپناهی مطمئن برای مردم فراهم کنیم و قراردادهایی با دستگاه‌های مرتبط منعقد شده و کارها با سرعت در دست انجام است
برچسب ها: اجتماعی ، مشکلات ، تسهیلات
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: