کد خبر: ۱۷۵۱۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۴۵ - ۰۳ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 24
بیمارستان‌های دولتی برای تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی از نمایندگی‌های تعیین شده به وسیله وزارت بهداشت کالا‌های مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند و برای دریافت پول خود باید سند تجهیزات پزشکی خریداری شده را ارائه دهند.
شفا آنلاین>سلامت>مدیراداره ملزومات غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: احتمال وجود تجهیزات پزشکی قاچاق در مراکز درمانی،حدود 10 درصد باشد.

به گزارش شفا آنلاین،محمدحسین درویش رئیس اداره ملزومات و تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار کرد: بیمارستان‌های دولتی برای تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی از نمایندگی‌های تعیین شده به وسیله وزارت بهداشت کالا‌های مورد نیاز خود را خریداری می‌کنند و برای دریافت پول خود باید سند تجهیزات پزشکی خریداری شده را ارائه دهند.

 وی با بیان اینکه، بیمارستان‌های دولتی، تجهیزات و لوازم مورد نیاز بیمار را خود تهیه می‌کنند، افزود: تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های دولتی به وسیله خود مراکز درمانی تهیه می‌شود و تمام خرید‌های بیمارستان‌ها بر اساس ابلا‌غیه وزارت بهداشت از مبادی قانونی و از نمایندگی‌های مجاز تجهیزات مختلف این کار انجام می‌شود و در صورت خرید کالای غیر مجاز، در صورت مشاهده بر اساس کمیسیون ماده 11  با این مراکز برخورد می‌شود.

 درویش عنوان کرد: بیمارستان‌های خصوصی بر اساس دستور‌العمل وزارت بهداشت، باید تمام تجهیزات پزشکی خود را از شرکت‌های واجد شرایط خریداری کنند که در صورت مشاده‌ تخلفی‌ در بازرسی‌ها براساس کمیسیون ماده 11 نیز با این مراکز متخلف‌ برخورد و به مراجع زیر‌صلاح معرفی می‌شوند.

 وی با اشاره به اینکه، امکان خرید کالای قاچاق در بیمارستان‌های خصوصی شاید در حدود 8 درصد است ک این مسئله در صورت مشاهده بازرسان برخورد می‌شود.

 درویش با بیان اینکه بیمارستان‌های خصوصی به دلیل بد‌عهدی بیمه‌ها، پول لوازم و تجهیزات پزشکی مورد نیاز بیمار را از خود بیمار دریافت می‌کنند،‌ عنوان کرد: ممکن است بیمارستانی یک دستگاه شوک را به دلیل ارائه همان جنس به وسیله نمایندگی با قیمت بالا از راه‌های دیگری خریداری کند، از نظر قانون خرید دستگاه دسته‌دوم تخلف محسوب شده و مراکز متخلف‌ جریمه می‌شوند.

 وی ادامه داد: خرید کالای قاچاق به دلیل ارائه سند برای گرفتن پول پرداختی تقریبا غیرممکن است و به طور کلی در حدود 10 درصد کالاها در مراکز خصوصی ممکن است از جنس قاچاق باشد.

 وی یاد‌آور شد: با مدیران این مراکز جلسات متعددی گذاشته شده و قوانین و مقررات به آنها آموزش داده شده است.
برچسب ها: تجهیزات ، پزشکی ، دانشگاه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: