کد خبر: ۱۷۴۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - 2017November 23
این ریشه ها مهم هستند زیرا آنها باعث ثبات فیبرهای حلقوی محیطی منیسک می شوند، منیسک را در محل خودنگهداری می کنند و مانع از بیرون زدگی منیسک می شوند.
شفا آنلاین:برخی از صدمات زانو می تواند با کندگی ریشه منیسک داخلی یا خارجی همراه باشد. ریشه بخشی از شاخ خلفی منیسک است که آن را به قسمت میانی زانو، نزدیک محل اتصال رباط صلیبی خلفی به استخوان تیبیا، متصل می کند. این ریشه ها مهم هستند زیرا آنها باعث ثبات فیبرهای حلقوی محیطی منیسک می شوند، منیسک را در محل خودنگهداری می کنند و مانع از بیرون زدگی منیسک می شوند.

کندگی ریشه منیسک
به گزارش شفا آنلاین:هنگامی که ریشه منیسک<Root of the meniscus> کنده می شود، اتصال منیسک سست و در عملکرد آن اختلال ایجاد می شود.ریشه منیسک ترمیم نشده می تواند به اختلال عملکرد زانو و آرتروز منجر شود.دو گروه متفاوت از بیمارانی که از پارگی ریشه منیسک رنج می برند وجود دارند:

گروه اول متشکل از ورزشکارانی هستند که در حدود 20 سالگی به دنبال تروما دچار آسیب می شوند. این آسیب می تواند شامل پارگی ACL,PCL ودیگر لیگامان ها باشد. دراین ضربه ها معمولاً ریشه منیسک همرا با لیگامان ها پاره می شود. در این موارد ترمیم منیسک به صورت همزمان پیشنهاد می شود. عدم ترمیم کندگی ریشه منیسک در این شرایط می تواند منجر به آرتروز، عدم موفقیت در بازسازی لیگامانی و … شود.گروه دوم بیمارانی هستند که معمولاً کندگی ریشه منیسک شان در سنین بالا اتفاق می افتد. عواقب این مسئله در این گروه سنی شدید تر است و آرتروز سریعتر اتفاق می افتد.

درمان :
درمان کندگی ریشه منیسک در افراد مسن می تواند بسیار دشوار باشد زیرا معمولاً زمانی تشخیص داده می شود که آرتریت پیشرفت کرده است. با علم به اینکه کندگی ریشه منیسک می تواند منجر به آرتریت پیشرونده شود بهتر است با اولین علائم بررسی شود. آسیب ریشه منیسک در این بیماران اغلب دژنراتیو است و به ترمیم پاسخ خوبی نمی دهد. برای درمان این بیماران بهتر است بخش آسیب دیده منیسک خارج شود.

در بیماران جوان با آسیب های لیگامانی ایده آل اینست که صدمات ریشه منیسک با جراحی ترمیم شود . و سپس با متخصص #فيزيوتراپ در ميان گذاشته ، و توسط جلسات متعدد فيزيوتراپي و ورزش هاي مناسب بعد از جراحي زانو، بهبودي لازم به عمل آيد.

پزشک آنلاین

مرتضی شریفی [ فیزیوتراپیست ]
برچسب ها: منیسک ، آرتروز ، زانو
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: