کد خبر: ۱۷۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۳۰ - ۲۸ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 19
علت اصلی این علایم ناشناخته است ولی شل شدن عضلات و لیگامانهای كف لگن از دلایل اصلی آن برشمرده میشود
شفا آنلاین:مشكلات دفعی یا سندرم دفع سخت از مشكلات بسیار شایع ولی ناشناخته میباشد ناشناخته از این جهت كه نه تنها بیماران از وجود بیماری قابل علاج در خود خبر ندارند بسیاری از پزشكان متخصص گوارش زنان و حتی جراح نیز از علایم وروشهای درمانی آن بی اطلاع هستند. بیماران مبتلا به سندرم دفعی از زور زدن های طولانی در توالت ، عدم توانایی دفع كامل مدفوع، استفاده از انگشت جهت تخلیه مدفوع، شستشوی داخلی روده برای دفع كامل ، درد و سوزش در هنگام دفع و احساس مجدد مدفوع پس از بلند شدن از توالت رنج می برند .

به گزارش شفا آنلاین:این بیماری اغلب در خانمها و پس از زایمان شایع است ولی در مردان و زنان مجرد نیز دیده میشود علت اصلی این علایم ناشناخته است ولی شل شدن عضلات و لیگامانهای كف لگن از دلایل اصلی آن برشمرده میشود به همین دلیل است كه بسیاری از این افراد از مشكلات ادراری نظیر بی اختیاری ادرار در حین سرفه ویامشكلات جنسی نیزشكایت دارند روشهای تشخیصی متعدد برای این بیماران وجود دارد كه برطبق نظر پزشك قابل انجام است كه از مهمترین آنها ركتوسیگموییدوسكوپی، دفكوگرافی وسونوگرافی میباشد پس از تشخیص بیماری و براساس شدت بیماری درمانهای دارویی و جراحی متعدد توصیه میگردد تغییر رژیم غذایی در جهت تغییر قوام مدفوع به حالت خمیری اولین قدم در درمان میباشد.

وجود مدفوع سفت ویا اسهال هر دو برای بیمار مضر بوده مشكلات وی را زیاد میكند. انجام بیوفیدبك یا فیزیوتراپی كف لگن از روشهای درمانی بسیار مفید برای این بیماران میباشد. بیوفیدبك قبل یا بعد از عمل جراحی نیز فابل انجام است. روشهای جراحی متعددی نیز برای درمان این بیماران معرفی شده كه از راه های شكمی و یا لگن قابل انجام است. توصیه من به این بیماران در صورت نیاز به عمل جراحی استفاده از روش لاپاروسكوپی برای فیكس كردن ساختمانهای داخل لگن به همراه استفاده از استاپلر از راه مقعد میباشد.

این روشها به عنوان آخرین و جدید ترین روشهای درمان بیماران دارای بهترین اثرو كمترین عوارض جانبی میباشد و هم اكنون در معتبرترین مراكز جهان در حال انجام است. تجربه انجام این اعمال در بیماران ما نز تایید كننده همین موضوع بوده است. بیماران از دو روز قبل از عمل رژیم مایعات مصرف كرده و شب قبل از عمل ناشتا میباشند. عمل جراحی بسته به وسعت آن با بیهوشی عمومی ویا بیحسی موضعی قابل انجام است وبیماران بلافاصله پس از عمل قادر به شروع رژیم غذایی خواهند بود. ضمن اینكه عصر روز عمل ویا روز بعد از بیمارستان ترخیص میگردند.

پزشک آنلاین
دکتر مهدی عالم رجبی [ فلوشیپ تخصصی جراحی کولورکتال ]
برچسب ها: سندروم ، دفع سخت ، مدفوع
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مانا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۱/۲۴
0
0
سلام وقت بخير ممنون از توضيحات خوبتون من اين مشكل رو به تازگي پيداكردم و نميدونم بايد به چه پزشكي مراجعه كنم و اينكه پروسه درمانش چقد زمان ميبره؟؟؟
مدیر پایگاه
باسلام
به متخصص گوارش یا داخلی مراجعه نمایید
سمیه
|
United Kingdom
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۴
0
0
با سلام، ممنون از توضیحات مفیدتون، من هم چنین مشکلی دارم و می خواستم خواهش کنم بفرمائید چه رژیمی مناسب هست برای رفع این مشکل
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: