کد خبر: ۱۷۲۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 07
به جای مخفی کردن مشکلات پوستی خود با کرم‌پودر، یک یا دو قرص توصیه‌شده به ‌وسیله متخصصین زیبایی را مصرف کنید.
شفا آنلاین:اگر می‌خواهید پوست و مویی همانند یک چهره مشهور داشته باشید سیگار نکشید، در معرض نور آفتاب نباشید و روزانه کلم و سبزی‌ها بیشتری بخورید. شما همه این موارد را قبلا هم شنیده‌اید، شاید هنوز شما روزانه کلم می‌خورید، ولی در زیر دوش آب ریزش موی بیشتری مشاهده می‌کنید.

به گزارش شفا آنلاین: سهم و نقش تغذیه در زیبایی به ‌خوبی برآورده و تامین نشده است؛ بنابراین به جای مخفی کردن مشکلات پوستی خود با کرم‌پودر، یک یا دو قرص توصیه‌شده به ‌وسیله متخصصین زیبایی را مصرف کنید. کری گلسمن، یکی از متخصصان مشهور تغذیه، می‌گوید: «همیشه تغذیه در ردیف اول اهمیت قرار دارد، اما متاسفانه ما همیشه نیازهایمان برای ویتامین‌ها و مواد معدنی <Vitamins and minerals>را تامین نکرده یا کیفیت مواد غذایی که مصرف می‌کنیم در حد انتظار نیست. به این دلیل مکمل‌های غذایی برای برآورده کردن نیازهای رژیم غذایی ما مورد نیاز هستند.» به‌عنوان یک متخصص تغذیه، گلسمن مصرف 3 مکمل غذایی را توصیه می‌کند که اثبات‌شده نه‌تنها کیفیت پوست، مو و ناخن شما را بهبود می‌بخشند، بلکه تنها را در برابر آسیب‌های بعدی نیز محافظت می‌کنند.
اسیدهای چرب امگا 3: برای برافروختگی و گل انداختن پوست و کاهش التهاب
افزایش چربی‌های امگا 3 در رژیم غذایی گامی مهم در بهبود وضعیت پوست است و شما به ‌اندازه کافی از این ماده مغذی دریافت نمی‌کنید، مگر زمانی که شما روزانه 3 مرتبه ماهی آزاد (سالمون) بخورید. مطالعات نشان داده که امگا 3 موجب کاهش التهاب شده و ممکن است خطر بروز آکنه و سایر بیماری‌های پوستی را کاهش دهد. دکتر لسلی بائومن، متخصص پوست، این مکمل‌ها را به همه افرادی که واجد قرمزی و التهاب در پوستشان هستند، توصیه می‌کند. اسیدهای چرب امگا 3 بخش جدایی‌ناپذیر چربی پوست شما هستند که به تقویت عملکرد ممانعت‌کنندگی پوست به‌عنوان مهرومومی برای حفظ رطوبت ورودی و خروج مواد محرک کمک می‌کنند. ژورنال تغذیه بریتانیا گزارش کرده، زنانی که روزانه نصف قاشق چایخوری روغن بذرک غنی از امگا 3 را مصرف می‌کنند، میزان جذب آب پوستشان بعد از 12 هفته 39 درصد افزایش‌یافته است. همچنین پوست تنها به میزان فراوانی قرمزی و حساسیت کمتری را نشان داده است.
یک بررسی در سال 2005 نشان داده که EPA، نوعی چربی امگا 3 که عمدتا در روغن ماهی یافت می‌شود، می‌تواند در ممانعت آزادسازی آنزیم‌های القاشده توسط اشعه فرابنفش که موجب ازبین‌رفتن کلاژن می‌شوند، کمک کند و بنابراین از افتادگی پوست و ایجاد چروک در آن ممانعت می‌کند. مطالعات نشان داده است که پوست افرادی که مکمل امگا 3 مصرف می‌کنند، به‌سرعت دچار سوختگی نمی‌شود (اما به این معنی نیست که شما نباید از کرم‌های ضدآفتاب استفاده کنید).
ویتامین C: برای محافظت در برابر چین‌وچروک‌ها‌، از بین بردن خطوط پوستی نازک و افزایش تولید کلاژن
اغلب افراد می‌دانند زمانی که احساس سرماخوردگی می‌کنند، بایستی مصرف ویتامین C را افزایش دهند، اما تعداد کمتری از تنها به فکر استفاده از این ویتامین برای داشتن پوستی شفاف و سالم هستند. ویتامین C یکی از فراوان‌ترین آنتی‌اکسیدان‌ها در پوست انسان بوده و آنتی‌اکسیدان‌ها برای یک برنامه موثر مراقبت از پوست ضروری هستند. تنها به کاهش آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد نظیر دود سیگار، آلودگی هوا، اشعه فرابنفش خورشید کمک کرده و در ترمیم و رشد همه بافت‌های بدن که شامل ساختن کلاژن که یک پروتئین ساختمانی مهم پوست است، مشارکت دارند.
ویتامین C به علت فعالیت آنتی‌اکسیدانی بالقوه خود می‌تواند جهت درمان مشکلاتی نظیر آکنه و رزاسه (آکنه دوران بزرگ‌سالی شامل التهاب مزمن پوست صورت (معمولا گونه‌ها و بینی). این بیماری معمولا بین 50-30 سالگی بروز می‌کند و در خانم‌ها شایع‌تر از آقایان است، اما در آقایان شدیدتر است) مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین می‌تواند موجب بهبودی سریع‌تر زخم‌ها شده و از افزایش رنگ‌دانه‌های پوستی بعد از التهاب جلوگیری کند. مطالعه‌ای در سال 2013 حتی نشان داده است که افرادی که مکمل‌های ویتامین E و C را مصرف کرده‌اند، بعد از 4 ماه پوستی کشیده‌تر، شفاف‌تر و با خشکی کمتر داشته‌اند.
بیوتین: استحکام مو و ناخن را افزایش داده و پوست را تغذیه می‌کند
جاروجنجالی که درباره فرمول‌های مو و ناخن غنی از بیوتین وجود دارد، دقیقا درست است. بیوتین‌ها که عموما به‌عنوان ویتامین‌های گروه B طبقه‌بندی می‌شوند، برای سلامت پوست و مو ضروری هستند. بر طبق بررسی مرکز پزشکی دانشگاه مریلند، بیوتین اغلب برای جلوگیری از خشکی و پوسته‌شدن پوست یا ترمیم ضعیف پوست و ناخن و موی حساس و شکننده توصیه می‌شود.
بر طبق مطالعه جدیدی در کشور سوئیس افرادی که مکمل‌های بیوتین را دریافت می‌کنند، 25 درصد افزایش ضخامت صفحه ناخن و به حداقل رسیدن شکنندگی ناخن را تجربه کرده‌اند. دکتر بائومن از این مطالعه با توصیه مصرف مکمل‌های حاوی بیوتین به افراد دارای ناخن‌های شکننده یا افرادی که ناخن‌هایشان در اثر کوچک‌ترین تماسی می‌شکند، حمایت می‌کند. زمانی که بائومن بیماران خود را درباره مکمل‌ها راهنمایی می‌کند به تنها توصیه می‌کند، سراغ برندهای تجاری بزرگ و شناخته‌شده بروند. همچنین مهم است که محدودیت‌های رژیم غذایی‌تان را در زمان خرید این مکمل‌ها به یاد داشته باشید، چون برخی از این مکمل‌ها ممکن است حاوی مخمر، گلوتن و سخت‌پوستان باشند. او همچنین توصیه می‌کند که مکمل‌هایتان را در محیطی خنک و تاریک نگهداری کنید، چون نور و گرما می‌تواند برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی را تجزیه کند. همانند هرگونه مشورت سلامت، قبل از مصرف هرگونه مکملی با پزشک معالجتان مشورت کرده و اطمینان حاصل کنید که این مکمل برای شما مناسب بوده و با هیچ‌کدام از داروهایی که در حال حاضر مصرف می‌کنید، تداخل ندارد. آخرین موردی که شما می‌خواهید پایان دادن به اثرات جانبی تنها مشابه آنچه در یک آگهی بازرگانی دارویی می‌بینید است، این اثرات جانبی ممکن است بسیار وخیم‌تر از یک جوش یا کورک باشند.»سپید

Medica- Daily


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: