کد خبر: ۱۷۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۰ - ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 05
در حال حاضر شرايط فرزند خواندگي براي خانواده هاي متقاضي فرزند آسان تر شده است
شفاآنلاین>اجتماعی> معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي گفت:168 نوزاد در شش ماهه نخست سال که در معرض فروش بودند شناسايي شده و به بهزيستي منتقل شدند.

به گزارش شفاآنلاین، احمدخاکي معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي اظهار داشت: در حال حاضر شرايط فرزند خواندگي براي خانواده هاي متقاضي فرزند آسان تر شده است که اين اقدام، کاهش جرايم مرتبط با خريد و فروش نوزادان مادران معتاد را به دنبال داشته است.

وي تاکيد کرد: برخورد پليس، قوه قضائيه و پليس امنيت، با عوامل خريد و فروش نوزادان(infants) مادران معتاد و مشارکت کنندگان با اين جرم، برخوردي قاطع، سخت گيرانه و به دور از هر گونه اغماض خواهد بود.معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي ادامه داد: علي رغم موارد ياد شده، هنوز هم مواردي در خصوص خريد و فروش نوزادان مادران معتاد مشاهده مي شود که اگر چه اندک است، اما گاهي همچنان در ميان آسيب ديدگان اجتماعي رخ مي دهد.خاکي يادآور شد: از ابتداي سال جاري و با توجه به حساسيت جرم خريد و فروش نوزادان مادران معتاد،نوزاداني که به دلايلي چون اعتياد مادر در بيمارستان هاي کشور در معرض خطر فروش باشند با هماهنگي اورژانس اجتماعي، مديريت بيمارستان و قوه قضائيه به مراکز شيرخوارگاه بهزيستي منتقل شدند.

وي خاطرنشان کرد: تلاش سازمان (Organization)بهزيستي کشور بر اين است که تا جايي که امکان دارد، نوزادي را از مادرش جدا نکند، زيرا نياز نوزاد به مادر امري ضروري و طبيعي است و نبايد اين موضوع را ناديده گرفت.

معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي کشور بيان کرد: در برخي مواقع که امنيت جاني و سلامت جسمي کودک به دليل اعتياد پدر و مادر او در معرض خطر است، جدايي نوزاد از مادرش امري واجب و لازم است و در اين گونه موارد هيچ گونه چشم پوشي وجود نخواهد داشت.خاکي با اشاره به نجات 168 نوزاد از خطر فروش تصريح کرد: علي رغم برخورد قاطع پليس با جرم خريد و فروش نوزاد در ميان زنان معتاد و مشارکت کنندگان آنها، در شش ماهه نخست سال،168 نوزاد که در معرض فروش بودند شناسايي شده و به بهزيستي منتقل شدند.

وي با اشاره به راه اندازي مراکز اقامتي ترک اعتياد ويژه مادران معتاد و کودکان آنها اظهار داشت: براي جلوگيري از خريد و فروش نوزادان مادران معتاد، سازمان بهزيستي کشور مراکزي براي اقامت اين مادران به همراه نوزادان و کودکان آنها تاسيس کرده است.معاون امور اجتماعي سازمان بهزيستي يادآور شد: مادران معتاد و کودکان آنها ضمن اقامت در مراکز ويژه اي که براي آنها در نظر گرفته شده است، دوره درماني خود را سپري و خدمات مددکاري مورد نياز را دريافت مي کنند.

خاکي در پايان تأکيد کرد: سازمان بهزيستي کشور نيز به محض اطلاع از موارد خريد و فروش نوزادان مادران معتاد، ضمن ارائه گزارش به مقامات قضايي و انتظامي، نوزادان را به مراکز شيرخوارگاه نگهداري از نوزادان بهزيستي منتقل مي کند.
برچسب ها: اجتماعی ، نوزادان ، سازمان
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: