کد خبر: ۱۷۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۵ - ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 03
وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده توصیه بر حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی در روز معادل 7 ساعت در هفته برای جوانان سنین بین 6تا17 سال دارد.
شفاا آنلاین: مدت‌های طولانی است که به نوجونان گفته می‌شود فعال بودن و ورزش کردن برای سلامت‌شان مناسب است. ولی مطالعه‌ای جدید پیشنهاد می‌کند که ورزش زیاد برای نوجوانان می‌تواند به طور منفی و به اندازه کم‌تحرکی، سلامت آنها را تحت تاثیر قرار دهد. وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده توصیه بر حداقل 60 دقیقه فعالیت بدنی در روز معادل 7 ساعت در هفته برای جوانان سنین بین 6تا17 سال دارد.

به گزارش شفا آنلاین:مطالعه‌ای که به تازگی در مجله BMJ به چاپ رسیده حاکی از آن است که 14 ساعت فعالیت بدنی در هفته برای ارتقاء سلامت نوجوانان بهترین میزان پیشنهادی است؛ اما آنها دریافته‌اند که ورزش بیش از 14 ساعت برای سلامت آنها مضر خواهد بود.

محققین به بررسی 1245 نوجوانان سوئیسی در دامنه سنی 16 تا 20 سال پرداختند. تمامی شرکت‌کنندگان به سوالات مرتبط با مشخصات فردی، قد، وزن، وضعیت اجتماعی، تمرینات ورزشی، آسیب‌های ورزشی و وضعیت سلامت پاسخ دادند. وضعیت سلامت آنها با استفاده از شاخص سلامت سازمان جهانی بهداشت (WHO) ارزیابی شد که امتیاز بین 0 تا 25 را ارائه می‌دهد. امتیاز کمتر از 13 معرف وضعیت ضعیف سلامت است. محققین سطح ورزش را در شرکت‌کنندگان به طور کم (0تا5/3 ساعت در هفته)، متوسط (6/3تا5/10ساعت)، زیاد (6/10تا5/17ساعت)، و بسیار زیاد (بیش از 5/17ساعت) گروه‌بندی کردند.

فعالیت ورزشی کم در 35 درصد از شرکت کنندگان دیده شد، و 5/41درصد فعالیت متوسط، 5/18درصد فعالیت زیاد، و 5درصد فعالیت بسیار زیاد داشتند. نتایج نشان دادند که در شرکت کنندگان گروه‌های فعالیت کم و بسیار زیاد در مقایسه با گروه متوسط احتمال داشتن امتیاز زیر 13، دوبرابر بود. همچنین بیشترین امتیازات سلامت توسط شرکت کنندگانی که حدود 14 ساعت در هفته فعالیت بدنی داشتند به دست آمد اما فعالیت بدنی کمتر از 14 ساعت به امتیازات کمتر منتج شد.

فعالیت بدنی با خلق‌و‌خوی مثبت، کاهش افسردگی، نارسایی‌های استرس و اضطراب، و بهبود اعتماد بنفس و عملکردهای شناختی در کودکان و نوجوانان مرتبط شده ولیکن نتایج مطالعه نشان می‌دهد که فعالیت بدنی زمانی‌که بیش از دوبرابر زمان پیشنهادی 7 ساعت در هفته باشد از فاکتور محافظتی بودن خارج شده و تبدیل به یک فاکتور خطر مستقل برای سلامت ضعیف می‌شود.سپید
 Your Doctor

برچسب ها: سلامت ، نوجوانان ، سلامت
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: