کد خبر: ۱۰۱۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۰ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴ - 2016March 14
شفا آنلاین>سلامت>نماینده یونیسف در ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از پیشرفته ترین کشورهای جهان در زمینه سلامت است.

 به گزارش شفا آنلاین ، ویل پارکز (will parks) روز دوشنبه در حاشیه برگزاری نشست «ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان شهر کاشان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی» در جمع خبرنگاران اظهارکرد: ایران در سه دهه گذشته با اجرای برنامه های موفق و دستیابی به پیشرفت های زیاد در بخش سلامت به هدف های توسعه سلامت جهانی دست یافته است.
وی با اشاره به اجرای طرح پایلوت ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان شهر کاشان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی افزود: ایران در این طرح موفقیت های زیادی داشته که با تلاش بیشتر می تواند این طرح را در سطح این کشور توسعه و تعمیم دهد.
پارکز اجرای این طرح را عامل ترویج فعالیت فیزیکی و ورزشی در کنار تحصیل برای دانش آموزان دانست و گفت: این نوع برنامه ها برای ترویج فعالیت های فیزیکی و ورزشی در مدارس در دیگر کشورها مانند مکزیک، فیلیپین، اندونزی و شماری از کشورهای اروپایی نیز اجرا می شود.
نماینده یونیسف در ایران همچنین تصریح کرد: اجرای چنین برنامه هایی برای نوجوانان و دانش آموزان نقش تاثیرگذاری بر سلامت آنان دارد، چون فعالیت های فیزیکی و ورزشی فاکتورهای پیشگیری کننده از بیماری های غیر واگیر بشمار می روند.
ویل پارکز(dr.will parks) نماینده یونیسف در ایران و خانم کریستین وی کنت معاون وی به همراه سید تقی یمانی رئیس اداره سلامت نوجوانان وزارت بهداشت به منظور بازدید از اجرای طرح ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان شهر کاشان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی که بصورت پایلوت در کاشان در حال اجراست، به این شهر سفر کرده است.
طرح ارتقای فعالیت فیزیکی نوجوانان و دانش آموزان شهر کاشان با بهره گیری از ارتباطات بین بخشی در سال 93 با همکاری یونیسف و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اجرا درآمد.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: