کد خبر: ۱۷۲۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۱۱ آبان ۱۳۹۶ - 2017November 02
براي بهره‌مندي از پوستي سالم و شاداب بايد بزرگترين اندام بدن خود را به خوبي با مواد مغذي تغذيه کنيد
شفاآنلاین>تغذیه> در مطالعات باليني مشخص شده است که ويتامين C خوراکي و موضعي استرس اکسيداتيو را در سلول ها کاهش مي دهد، که اين شرايط به رشد عادي سلول ها کمک مي کند. اين ماده مغذي به سلول ها در بازتوليد و شکل گيري پوستي سالم‌تر کمک مي کند، از بروز چين و چروک ها پيشگيري مي کند و درخشش بيشتري به چهره شما مي بخشد.

به گزارش شفاآنلاین، براي بهره‌مندي از پوستي سالم و شاداب بايد بزرگترين اندام بدن خود را به خوبي با مواد مغذي تغذيه کنيد. مواد مغذي طبيعي بسياري توانايي خود در پيشگيري از نشانه هاي پيري مانند بروز چين و چروک ها، لکه هاي قهوه اي و کدري پوست را در آزمايش هاي مختلف نشان داده اند.

مصرف مکمل ها يکي از ساده‌ترين روش ها براي تامين مواد مغذي مورد نياز بدن است. در اين ميان، ديگر تنها پژوهشگران (researchers)نيستند که به اين محصولات توجه ويژه اي دارند و محبوبيت آنها بين مصرف کنندگان و پزشکان نيز روندي صعودي را دنبال مي کند.

پنج مکملي که در ادامه به آنها اشاره مي شود اين ارزش را دارند تا به رژيم زيبايي ضد پيري شما افزوده شوند. البته پيش از آغاز مصرف ابتدا با پزشک خود در اين زمينه مشورت کنيد.

عصاره پلي‌پوديوم لوکوتوموز (PLE)
محافظت در برابر: آسيب ناشي از خورشيد، تغيير رنگ، و افتادگي پوست

مطالعه اي که در نشريه Journal of Photochemistry and Photobiology منتشر شد، نشان داد که اين عصاره به حفظ فيبروبلاست هاي پوست انسان کمک مي کند، که در توليد و بازسازي کلاژن براي مقابله با چين و چروک ها و افتادگي پوست نقش دارد. مطالعه اي جديد که در نشريه International Journal of Dermatology منتشر شد نيز نشان داد که اين عصاره به پيشگيري(Prevention) از آسيب خورشيدي با افزايش دوز پرتو فرابنفش مورد نياز براي شکل گيري آفتاب سوختگي کمک مي کند. پژوهشگران اميداورند اين شرايط خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش دهد.دوز توصيه شده: 500 ميلي گرم پيش از قرار گرفتن در معرض نور خورشيد

ويتامين C

محافظت در برابر: چين و چروک ها و کدري پوست

در مطالعات باليني مشخص شده است که ويتامين C خوراکي و موضعي استرس اکسيداتيو را در سلول ها کاهش مي دهد، که اين شرايط به رشد عادي سلول ها کمک مي کند. اين ماده مغذي به سلول ها در بازتوليد و شکل گيري پوستي سالم‌تر کمک مي کند، از بروز چين و چروک ها پيشگيري مي کند و درخشش بيشتري به چهره شما مي بخشد.

دوز توصيه شده: 100 ميلي گرم در روز

ويتامين E

محافظت در برابر: آسيب پوست محيطي و کدري

پژوهش ها نشان داده اند که ويتامين E داراي ويژگي هاي آنتي اکسيداني و ضد التهابي است. هر دو عامل براي بازسازي و جايگزيني سلول ها، فرايندي که در آن سلول هاي سالم جايگزين سلول هاي مرده مي شوند، مهم هستند. همچنين، ويتامين E به محافظت از پوست در برابر شکل گيري چين و چروک ناشي از پرتوهاي فرابنفش خورشيد و آسيب محيطي کمک مي کند.

دوز توصيه شده: 200 واحد بين المللي در روز

گلوکوزامين

محافظت در برابر: خطوط و افتادگي پوست

مطالعه اي که در نشريه Journal of Dermatologic Treatment منتشر شد، کاهش 34 درصدي در چين و چروک ها و خطوط پوست در شرکت کنندگاني که گلوکوزامين مصرف کرده بودند را نشان داد. پژوهش ديگري که در نشريه The Journal of Cosmetic Dermatology منتشر شد، نشان داد که مصرف گلوکوزامين مي تواند روند بهبودي زخم را تسريع کند، آبرساني پوست را افزايش دهد، و چين و چروک ها را کاهش دهد. گلوکوزامين يک بلوک سازنده براي اسيد هيالورونيک که در بازسازي پوست نقش دارد.

دوز توصيه شده: 1,500 ميلي گرم در روز

کوآنزيم Q10

محافظت در برابر: چين و چروک ها

مشابه با ويتامين هاي C و E، کوآنزيم Q10 يک ماده مغذي است که مي تواند به تقويت سلامت کلي و ظاهر پوست کمک کند. همانند ديگر آنتي اکسيدان ها، اين ماده مغذي به جايگزيني سلول ها و کاهش آسيب سلولي کمک مي کند. همچنين، کوآنزيم Q10 توانايي خود در کاهش عمق، حجم و ناحيه چين و چروک را نشان داده است.

دوز توصيه شده: 200 ميلي گرم در روز
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: