کد خبر: ۱۷۲۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۰ - ۰۷ آبان ۱۳۹۶ - 2017October 29
موضوع ارتقای هتلینگ در 11 بیمارستان تامین اجتماعی در استان تهران انجام شده است و تلاش می شود که تمامی مراحل ارتقای هتلینگ برای رضایتمندی بیشتر بیماران را در این بیمارستان ها انجام دهیم
شفا آنلاین>سلامت>مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران گفت: موضوع ارتقای هتلینگ در 11 بیمارستان تامین اجتماعی در استان تهران انجام شده است و تلاش می شود که تمامی مراحل ارتقای هتلینگ برای رضایتمندی بیشتر بیماران را در این بیمارستان ها انجام دهیم.

به گزارش شفا آنلاین، محمدتقی خسروانی مقدم در جریان بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در محل مصلی امام خمینی (ره) افزود:به همین منظور سال گذشته 27 میلیارد تومان برای ارتقای هتلینگ بیمارستان های استان تهران هزینه شد.

وی تصریح کرد: در بیمارستان شهید لبافی نژاد که لینک بین سازمان تامین اجتماعی و دانشگاه علوم پزشکی(Medical science) تهران است، با امکانات و شفافیت زیادی نسبت به تمام بیمارستان های تهران ارتقای هتلینگ داشته است و تجهیزات به روزی در این بیمارستان نصب شده است.

وی در ادامه به موضوع اجرای طرح های درمانی در تامین اجتماعی تهران اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه هایی که سازمان تامین اجتماعی انجام می دهد اغلب آنها طرح های ملی است که در سه دهه اخیر نداشته ایم البته می توان گفت حرکت های خوبی در این چهار سال در تامین اجتماعی انجام شده است.

خسروانی مقدم افزود: چون 30 درصد خدمات درمانی تامین اجتماعی(Social Security) کشور به مردم تهران ارائه می شود برنامه های ملی خوبی در این استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: اغلب برنامه ها در تهران به صورت آزمایشی شروع می شود و نمونه آن ارتقای هتلینگ بیمارستان های تامین اجتماعی در تهران است که به صورت کامل در این استان انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: نظام ارجاع یکپارچه در کشور به عنوان یک قدم بسیار بزرگ است که اکنون در کشور در حال انجام است البته این طرح از قبل نیز در تامین اجتماعی انجام می شود اما به این وسعت تاکنون اجرایی نشده بود.

وی با بیان اینکه زیرساخت های آن در حال انجام است، اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه های اجرایی این کار در استان تهران نیز در حال انجام است و تلاش می شود بیمارانی که از شهرستان ها به استان تهران مراجعه می کنند با استفاده از نظام ارجاع بتوانیم خدمات بهتری به آنها ارائه دهیم.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی استان تهران ادامه داد: با اجرای این طرح علاوه بر شفاف سازی در ارائه خدمات درمانی، می توانیم سیستم یکپارچه خدمات را داشته باشیم و رضایت بیماران را نیز به دست آوریم.

وی در ادامه به موضوع اجرای طرح پرونده الکترونیک، امضای الکترونیک برای پزشکان و حذف دفترچه های درمانی بیماران اشاره کرد و ادامه داد: این طرح در راستای اجرای نهضت آی تی در تامین اجتماعی با تلاش مدیرعامل این سازمان در حال انجام است و به همین منظور حذف دفترچه درمانی در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در این استان به اجرا گذاشته شده است.

خسروانی مقدم اضافه کرد: همچنین برای اجرای پرونده الکترونیکی بیماران اقدامات اساسی تاکنون انجام شده است اما چون این پروسه زمان بر است، باید تعامل بین تامین اجتماعی و نظام پزشکی صورت گیرد که کارهای اولیه آن صورت گرفته است امیدواریم در اولین فرصت نهایی شود.

وی با بیان اینکه این موضوع در کل کشور کلید خورده است، ادامه داد: اصل موضوع حذف دفترچه های درمانی بیماران است که در کل کشور در مراکز ملکی تامین اجتماعی نیز اجرایی شده است و به تبع آن امضای الکترونیک نیز در حال انجام است.

مدیرکل درمان تامین اجتماعی تهران افزود: برای اجرای طرح حذف دفترچه ها در مراکز طرف قرارداد باید با وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی در سراسر کشور هماهنگی صورت گیرد که این موضوع انجام شده است و طرف قرارداد باید سیستم های خودشان را به روز کنند و به سیستم های تامین اجتماعی نیز متصل شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر 11 بیمارستان تامین اجتماعی در تهران وجود دارد که در بیمارستان میلاد که به صورت هیات امنایی است و در مابقی بیمارستان ها، تمام خدمات به صورت رایگان است.ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: