کد خبر: ۱۷۰۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۳۰ - ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 19
صابون پوست را خشک می کند و اگر مدام استفاده شود لایه محافظ پوست را از بین می برد . در نتیجه باعث ایجاد التهاب و آکنه می شود .
شفا آنلاین:سرما و خشکی هوای داخل خانه رطوبت پوست را کم کرده و آن را خشک و شکننده میکند . همچنین باعث خارش یا سوزش پوست میشود .برای جلوگیری از این وضعیت ، در اینجا به مواردی که برای محافظت از پوست<Skin protection> در این وقت از سال، به آنها نیاز داریم اشاره شده است .

تغییر مرطوب کننده های پوست :
به گزارش شفا آنلاین:در طول ماه های سرد سال ، باد ، سرمای هوا و گرمای رادیاتور خانه ها نقش بسیار زیادی در خشک شدن و ترک خوردن پوستمان دارد . پیشنهاد می شود مرطوب کننده قوی تری برای هوای سرد انتخاب کنید و به طور منظم صورت و دست ها را با آن مرطوب کنید .

استفاده از پاک کننده های بدون سولفات :
صابون پوست را خشک می کند و اگر مدام استفاده شود لایه محافظ پوست را از بین می برد . در نتیجه باعث ایجاد التهاب و آکنه می شود . همچنین نباید از پاک کننده ها و شوینده هایی که حاوی سدیم لورث سولفات هستند استفاده کنید . پاک کننده های بدون سولفات بهترین گزینه برای حفظ رطوبت پوست هستند .

لایه برداری پوست :
پوست در اثر خشکی و سردی هوا شروع به پوسته پوسته شدن می کند . لایه برداری پوست در از بین بردن خشکی ، زدودن سلول های مرده و پاک سازی منافذ پوست بسیار موثر است

پرهیز از تونرها :
تونرها لوسیون هایی برای پاک سازی و کوچک کردن منافذ پوست هستند . اما اکثر این تونرها حاوی الکل هستند که استعمال آنها روی پوست ، منجر به خشکی بیشتر آن می شو د. پس بهتر است در فصول سرد از آنها استفاده نکنید .

انتخاب روغن های مخصوص پوست :
اگر خشکی صورت و پوسته پوسته شدن آن از کنترل شما خارج شده ، می توانید روغنهای مخصوص پوست را جایگزین مرطوب کننده ها کنید .

در نظر گرفتن ضد آفتاب :
حتی در هوای سرد نیز به منظور محافظت از پوست استفاده از ضدآفتاب با حداقل SPF ۱۵ توصیه می شود .
پزشک آنلاین

دکتر لادن ناظمی [ پوست ، مو و زیبایی ، لیزر درمانی ]

برچسب ها: پوست ، زمستان ، رادیاتور
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: