کد خبر: ۱۷۰۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 17
اين افراد با اشتغال به کار، ضمن ارتقاء خودباوري و توانمندي، از گرايش به آسيب هاي اجتماعي مصون مي مانند و اين امر تنها با فراهم کردن فرصت هاي شغلي ميسر است
شفاآنلاین>اجتماعی> مشاور امور زنان سازمان بهزيستي کشور گفت: بر اساس آمار بيش از 80 درصد زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور بيکار و فاقد هر گونه مهارت شغلي درآمد زا هستند.

به گزارش شفاآنلاین، فاطمه عباسي مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده اظهار داشت: بر اساس آمار بيش از 80 درصد زنان سرپرست خانوار در سراسر کشور بيکار و فاقد هر گونه مهارت شغلي درآمد زا هستند.

عباسي با تاکيد بر اهميت مبحث اشتغال زنان سرپرست خانوار گفت: اين افراد با اشتغال به کار، ضمن ارتقاء خودباوري و توانمندي، از گرايش به آسيب هاي اجتماعي مصون مي مانند و اين امر تنها با فراهم کردن فرصت هاي شغلي ميسر است.

اشتغال(Employment) زنان سرپرست مساوي با مصون ماندن از آسيب هاي اجتماعي

وي افزود: سازمان بهزيستي کشور براي آماده سازي شغلي و پرداخت سرمايه کار، مختص زنان سرپرست خانوار و توانمند سازي آنان که به لحاظ تامين مالي زندگي خود دچار مشکل هستند برنامه ويژه اي دارد.

مشاور رئيس سازمان بهزيستي در امور زنان و خانواده ادامه داد: برنامه هاي آماده سازي شغلي زنان سرپرست خانوار به 3 شکل انجام مي شود که در حالت اول مددجويان به مراکز فني حرفه اي، براي آموزش مهارت هاي فني و حرفه اي معرفي مي شوند.

عباسي گفت: مددجويان ضمن کسب مهارت هاي فني و حرفه اي در اين مرحله، مهارت هاي زندگي شامل مهارت حل تعارض و راه هاي افزايش اعتماد به نفس را نيز فرا مي گيرند تا به توانمندي لازم دست پيدا کنند.

وي با اشاره به آموزش زنان (Women)سرپرست خانوار در زمينه فراگيري دانش کسب و کار به عنوان يکي ديگر از برنامه هاي آماده سازي شغلي خاطر نشان کرد: در اين برنامه مددجويان مهارت هاي لازم براي راه اندازي کسب و کار را فرا مي گيرند.

مشاور رئيس سازمان بهزيستي در امور زنان و خانواده در تشريح آموزش کسب و کار گفت: طي اين برنامه فرد آموزش مي بيند که چگونه براي خود يک شغل درآمد زا ايجاد کند و اغلب زنان پس از فراگيري آموزش هاي لازم به صورت فردي و يا به صورت گروهي براي خود شغلي ايجاد مي کنند ويا کسب و کار خود را توسعه مي دهند.

عباسي اضافه کرد: برنامه سوم سازمان بهزيستي براي آماده سازي شغلي زنان سرپرست خانوار با آموزش تربيت مربي اجرا مي شود و مربيان در اين برنامه از ميان مددکاران مراکز غير دولتي انتخاب مي شوند.

وي ادامه داد: مددکاران در اين طرح به مدت 6 ماه مهارت هاي لازم براي اشتغال آفريني زنان سرپرست خانوار فرا گرفته و پس از آن موظف مي شوند که آموزش هاي فوق را در اختيار گروه هدف خود که شامل زنان سرپرست خانوار هستند، قرار دهند.

مشاور رئيس سازمان بهزيستي در امور زنان و خانواده تصريح کرد: طرح آموزش تربيت مربي در حال حاضر تنها در دواستان ايلام و کرمانشاه در حال اجرا است و در استان هاي گلستان، مازندران،يزد و زنجان نيز به صورت پايلوت اجرا مي شود که به شرط موفقيت و تاييد نهايي در ساير شهرها عملياتي مي شود.

عباسي با تاکيد بر موفقيت نسبي طرح هاي مربي محور سازمان بهزيستي کشور خاطر نشان کرد: طرح هاي مربي محور معمولا از جمله طرح هاي موفق بوده چرا که با آموزش هايي که مربي فرا مي گيرد دسترسي به جامعه هدف و تامين نيازهاي آن ها نيز آسان ترمي شود.

    پرداخت تسهيلات 15 ميليون توماني ويژه زنان سرپرست خانوار

وي ادامه داد: اعتبار ويژه سازمان بهزيستي براي آماده سازي شغلي هر يک از زنان سرپرست خانوار مبلغ 550 هزار تومان است که اين مبلغ در اختيار موسسات متقاضي و مجري طرح هاي آماده سازي شغلي قرار مي گيرد.مشاور رئيس سازمان بهزيستي در امور زنان و خانواده گفت: مبلغ 15 ميليون تومان به عنوان سرمايه اوليه ايجاد شغل به ازاي هر فردي که مهارت هاي لازم را در يکي از 3 برنامه آماده سازي شغلي کسب کرده باشد به موسساتي که زنان سرپرست خانوار را مورد آموزش قرار داده اند پرداخت مي شود.

عباسي با اشاره به آمار 10 هزار نفري زنان سرپرست خانواري که تا کنون آموزش هاي آماده سازي شغلي و تسهيلات مورد نياز را فرا گرفته اند يادآور شد: از مجموع 17 هزار زن سرپرست خانواري که در سال 95 از چرخه حمايت بهزيستي خارج شدند 9 هزار نفر آن ها از طريق آماده سازي شغلي به توانمندي رسيدند.

وي افزود: سازمان بهزيستي کشور در حال حاضر محدوديتي براي پرداخت وام هاي آماده سازي شغلي ويژه زنان سرپرست خانوار ندارد و اين افراد در صورت کسب مهارت هاي لازم و آمادگي براي اشتغال به کار ودرآمد زايي تحت حمايت اين سازمان قرار مي گيرند.

مشاور رئيس سازمان بهزيستي در امور زنان و خانواده سازمان بهزيستي تاکيد کرد: در مبحث توانمندي زنان سرپرست خانوار اولويت سازمان بهزيستي، دو مساله آماده سازي شغلي و سپس واگذاري سرمايه اوليه است.

عباسي با اشاره به فعاليت 3 هزار گروه خوديار سازمان بهزيستي در 21 استان کشور ادامه داد: در گروه هاي خوديار 4هزار و 800 نفر از زنان سرپرست خانوار با استفاده از تسهيلات بانکي و صندوق هاي داخلي موسسات زير مجموعه سازمان بهزيستي مشغول به کار بوده و از اين راه کسب درآمد مي کنند.

وي تاکيد کرد: در حال حاضر محدوديتي در پرداخت وام هاي اشتغالزايي سازمان بهزيستي کشور به شرط توانمندي و مهارت آموزي زنان سرپرست خانوار نداريم.
برچسب ها: اشتغال ، زنان ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: