کد خبر: ۱۶۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۰ - ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 12
تعدادي از اين کشورها سن قانوني ازدواج براي دختران را بالا برده يا از روش‌هاي ديگر براي جلوگيري از اين امر استفاده مي‌کنند اما اين موضوع در کشورهاي زيادي همچنان چالش برانگيز است
شفاآنلاین>اجتماعی> بر اساس گزارش مشترک صندوق نجات کودک و بانک جهاني که به تازگي منتشر شده است، در سال حدود هفت و نيم ميليون دختر زير سن قانوني در جهان ازدواج مي‌کنند و نزديک به 100 ميليون دختر به دليل عدم حمايت قانوني در کشورهايشان در معرض «ازدواج کودکان» قرار دارند.

به گزارش شفاآنلاین، تعدادي از اين کشورها سن قانوني ازدواج براي دختران را بالا برده يا از روش‌هاي ديگر براي جلوگيري از اين امر استفاده مي‌کنند اما اين موضوع در کشورهاي زيادي همچنان چالش برانگيز است.

برخي از اين ازدواج‌ها به دليل مغايرت با قانون کشورها به طور رسمي و قانوني ثبت نمي‌شوند. روش اجراي ضعيف قوانين(Rules) و وجود عرف‌هاي سنتي خارج از دايره قانون بخشي از دلايل ادامه يافتن ازدواج‌هاي غيررسمي کودکان است.سنت ازدواج در سن پائين در برخي از فرهنگ‌ها و سنن ريشه دار است و همين امر باعث عدم توفيق دولت‌ها در ريشه‌کن کردن ازدواج زير سن قانوني شده است.

کريستين مک نيل، مسئول سياست گذاري صندوق نجات کودک مي‌گويد: با وجود اينکه قدم اول در راه بر طرف کردن اين معضل قرار دادن موانع قانوني است اما خطر ازدواج براي ميليون‌ها کودک دختر در جهان ادامه دارد مگر آنکه با آن برخورد ضربتي کنيم.

بايد نگرش جوامع (societies)را تغيير دهيم تا بتوانيم يکبار براي هميشه اين معضل را ريشه کن کنيم.مسئول سياست گذاري صندوق نجات کودک ادامه تحصيل را بهترين راه براي رشد سالم دختران و بالا رفتن توانايي آنان در تامين معيشت خود مي داند.به گزارش يورونيوز، يافته‌هاي اين تحقيق در کنفرانس توقف ازدواج کودکان با شرکت کشورهاي آفريقايي در ماه اکتبر امسال به ميزباني سنگال ارائه خواهد شد.

رهبران دولت‌هاي آفريقايي، رهبران مذهبي و افراد پر نفوذ در جامعه، سازمان‌هاي حقوق کودک و آژانس‌هاي سازمان ملل متحد براي بر طرف کردن معضل ازدواج کودکان در اين کنفرانس شرکت خواهند کرد.
برچسب ها: قوانين ، جوامع ، اجتماع
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: