کد خبر: ۱۶۹۶۵۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - 2017October 11
در ادامه مسدود شدن سرویس‌های گوگل برای کاربران ایرانی
. بعد از تحریم‌های جدید آمریکا، دسترسی به بسیاری از اپلیکیشن‌ها در پلی‌استور برای ایرانیان غیرممکن شده، بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی مانند اسنپ از پلی‌استور حذف شده‌اند، دسترسی با فیلترشکن به خیلی از موارد ناممکن است و 44 درصد از سرویس‌های گوگل نیز از دسترس ایرانیان خارج شده است.
   شرکت گوگل اخیراً خدمت startup with Google را برای شرکت های نوپا (استارت‌آپ) راه‌اندازی کرده که دسترسی‌های ایران به این خدمت را به طور کامل مسدود ساخته است.

به گزارش شفا آنلاین: و به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فضای مجازی کشور، این سیاست آمریکایی‌ها در ادامه سیاست‌های قبلی آن‌ها است که دسترسی ایران را به خدمات ارائه شده در حوزه کسب و کارها بطور 100 درصدی مسدود کرده‌اند.

این سرویس که مجموعه گسترده‌ای از خدمات، اعم از ابزارها و بسترهای تولید محصول، خدمات میزبانی و ذخیره‌سازی داده، خدمات تحلیل و پردازش داده و ... را به شرکت‌های نوپای حوزه فضای مجازی ارائه می‌دهد، تأثیر چشمگیری در رشد و توسعه شرکت‌های نوپا در عرصه جهانی خواهد داشت و آمریکایی‌ها در ادامه سیاست سلطه‌جویانه خود قصد دارند با ممانعت از دسترسی شرکت‌های نوپای ایرانی به این خدمات، کسب و کارهای فضای مجازی ایران را از رقابت در عرصه جهانی بازداشته و آن را به انزوا بکشانند.

اما این اولین سرویس گوگل نیست که برای ایران بسته شده است. بعد از تحریم‌های جدید آمریکا، دسترسی به بسیاری از اپلیکیشن‌ها در پلی‌استور برای ایرانیان غیرممکن شده، بسیاری از اپلیکیشن‌های ایرانی مانند اسنپ از پلی‌استور حذف شده‌اند، دسترسی با فیلترشکن به خیلی از موارد ناممکن است و 44 درصد از سرویس‌های گوگل نیز از دسترس ایرانیان خارج شده است.

گوگل تاکنون 51 سرویس API مورد استفاده برنامه‌نویسان ارائه کرده اما صددرصد خدمات برنامه‌نویسی مورد نیاز توسعه‌دهندگان، کسب و کارها و برنامه‌نویسان در دسترس کاربران ایرانی قرار ندارد.

از طرف دیگر با وجود 39 سرویس شخصی و بهینه‌سازی گوگل، 85 درصد این خدمات برای کاربران ایرانی غیرفعال شده و از میان 16 سرویس سیستم عامل و شبکه، تنها دسترسی به 37 درصد از این سرویس‌های گوگل برای ایرانی‌ها ممکن شده است.

در بخش خدمات و جستجو نیز 21 سرویس از سوی گوگل ارائه شده که 95 درصد آن در اختیار ایرانی‌ها قرار گرفته است. دسترسی به سرویس‌های مرتبط با مرورگرها نیز به صورت صددرصدی نیست و 82 درصد از 11 سرویس گوگل در این بخش برای کاربران ایرانی قابل دسترسی است. در نهایت در زمینه سرویس‌های مبتنی بر نقشه نیز از میان 10 سرویس ارائه شده، کاربران تنها به 80 درصد خدمات دسترسی دارند.
برچسب ها: گوگل ، ایرانیان ، اپلیکیشن
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: