کد خبر: ۱۶۸۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 27
گروهي از متخصصان در آمريکا معتقدند که مهار هورمون "اکسي توسين" به افراد کمک مي‌کند تا از شرايط اجتماعي استرس زا و ناخوشايند بهبود پيدا کنند
شفاآنلاین>اجتماعی> گروهي از متخصصان در آمريکا معتقدند که مهار هورمون "اکسي توسين" به افراد کمک مي‌کند تا از شرايط اجتماعي استرس زا و ناخوشايند بهبود پيدا کنند.

به گزارش شفاآنلاین، اکسي توسين که به "هورمون عشق" نيز معروف است نوعي ترکيب شيميايي است که به عنوان يک انتقال‌دهنده عصبي نيز عمل مي‌کند.

اين هورمون در عين حال که نقش مهمي در روابط عاطفي بين افراد دارد، داراي فوائد جامعه‌يار و مطلوب جامعه است. به طور مثال در افراد مبتلا به اوتيسم اين هورمون موجب تقويت رفتارهاي اجتماعي مي‌شود. همچنين نتايج يک تحقيق(Investigation) نشان مي‌دهد اکسي توسين احساس همدردي را در افراد افزايش مي‌دهد.

با اين حال به نظر مي‌رسد که اکسي توسين هميشه موجب تقويت پيوندهاي اجتماعي(social) نمي‌شود. بررسي‌ها حاکي از آن است که موش‌هاي ماده در زمان قرار گرفتن در معرض موقعيت‌هاي اجتماعي استرس زا با افزايش فعاليت نورون‌هاي توليدکننده اکسي توسين روبرو شده و از موقعيت‌هاي اجتماعي ناآشناي متعاقب آن جلوگيري مي‌کنند.

متخصصان دانشگاه کاليفرنيا در بررسي‌هاي بيشتر دريافتند مهار انتقال دهنده‌هاي عصبي به افراد کمک مي‌کند تا از اضطراب‌هاي اجتماعي بهبود پيدا کنند. آنها اين فرضيه را مطرح کرده‌اند که هورمون اکسي توسين صرفا پيوندهاي اجتماعي را بهبود نمي‌دهد بلکه در واقع تاثيرات مثبت و منفي تعاملات اجتماعي را گسترش مي‌دهد.

به گزارش مديکال نيوز تودي، به گفته آنها قبول اين فرضيه توجيه مي‌کند که چرا اين انتقال دهنده‌ عصبي که به عنوان هورمون عشق شناخته شده‌ اما مي‌تواند پس از تجربيات اجتماعي استرس زا و منفي، بي‌تفاوتي و انزواجويي اجتماعي را افزايش دهد.
برچسب ها: اجتماعی ، تحقیق ، کاهش
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: