کد خبر: ۱۶۷۹۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۰ - ۰۴ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 26
خشونت در يک جامعه اشکال مختلفي دارد و در مکان‌هاي متفاوتي نيز صورت مي‌گيرد. يکي از اين اشکال خانگي است
شفاآنلاین>اجتماعی> یک جامعه‌شناس گفت: طبق مطالعات انجام شده هرچقدر از طبقات مرفه اقتصادي به سمت طبقات پايين و زحمتکشان جامعه برويم، ميزان خشونت خانوادگي افزايش پيدا مي‌کند که بخشي از اين خشونت‌ها قطعاً ناشي از شرايط بد اقتصادي است.

به گزارش شفاآنلاین، سيد حسين حسيني (جامعه شناس) در رابطه با آخرين آمار خشونت‌ عليه کودکان که طي آن اعلام شده در سال گذشته 86 درصد کودک آزاري‌ها توسط والدين و 60 درصد آن توسط پدر صورت گرفته است، بيان داشت: خشونت در يک جامعه اشکال مختلفي دارد و در مکان‌هاي متفاوتي نيز صورت مي‌گيرد. يکي از اين اشکال خانگي است. در خشونت خانگي معمولاً اعضاي ضعيف‌تر خانواده مثل کودکان (children)و زنان در معرض آسيب هستند؛ به خصوص در جوامعي که زنان و کودکان از حقوق کمتري برخوردار هستند؛ اين افراد چه به صورت کلامي و چه به صورت فيزيکي مورد خشونت واقع مي‌شوند.

وي با اشاره به افزايش(increase) خشونت در جامعه افزود: جامعه ما خشن شده است.طبق گفته‌هاي وزير بهداشت دومين علت مرگ و مير اورژانسي بعد از حمل و نقل جاده‌اي و شهري نزاع‌ها و خشونت‌ است. يعني با وجود اينکه در کشور ما برخلاف ساير کشورها حمل سلاح گرم و سرد غيرقانوني است، اما با توجه به آمارها ميزان خشونت بالا است تا جايي که يکي از دلايل مرگ افراد به صورت اورژانسي درگيري‌هاي شهري و به خصوص در کلانشهرهاست. پس بايد به اين بپردازيم که چرا جامعه خشني هستيم که اين خشونت در محيط‌هاي خانوادگي نيز خود را بروز مي‌دهد.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: