کد خبر: ۱۶۷۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۳ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 25
تنهایی در مورد تعداد دوست‌های شما و دفعات ملاقات با دوستان شما نیز نیست.
شفا آنلاین:تنهایی صرفا در مورد تنها بودن نیست و بعضی از افراد به‌تنهایی و بدون نیاز به دیگران خوشحال هستند. تنهایی در مورد تعداد دوست‌های شما و دفعات ملاقات با دوستان شما نیز نیست. چیزی که اهمیت دارد داشتن ارتباط‌های قوی <Strong connections>است. افرادی که ارتباط‌های قوی دارند خوشحال‌تر، سالم‌تر و فعال‌تر هستند.

به گزارش شفا آنلاین:افرادی که ارتباط‌های قوی ندارد احساس انزوا، افسردگی و عدم درک از سوی دیگران می‌کنند. عدم ارتباط‌های قوی با دیگران می‌تواند منجر به آسیب فیزیکی نیز شود، اما می‌توانید با برداشتن گام‌هایی بر عواقب ناشی از عدم ارتباط‌های قوی با دیگران غلبه کنید.


سیستم ایمنی: اگر برای یک مدت طولانی تنها باشید، در صورت ابتلا به یک بیماری بدن شما با سختی بیشتری برای مبارزه با بیماری مواجه خواهد شد. بخشی از دلیل این مشکل در بدن این است که تنهایی باعث تولید هورمون‌هایی می‌شود که در زمان‌های استرس‌زا در بدن تولید می‌شوند. همین هورمون‌ها می‌توانند روی کارایی سیستم ایمنی بدن شما تاثیر بگذارند. چیزی‌های بسیار دیگری نیز می‌توانند روی کارایی بدن شما در دفاع از خود تاثیر بگذارند. با مراجعه به پزشک خود می‌توانید از این چیزهای تاثیرگذار روی کارایی سیستم ایمنی بدن خود آگاه شوید.
فشارخون: اگر تنها باشید، مخصوصا اگر تنهایی شما برای چهار سال یا بیشتر طول بکشد، احتمال بالا رفتن فشارخون شما زیاد خواهد شد. دانشمندهایی که درزمینه تاثیر تنهایی روی فشارخون تحقیق می‌کنند نتوانستند این را به اثبات برسانند که تنهایی باعث افزایش فشارخون می‌شود. اما آن‌ها دریافتند که افزایش فشارخون در میان شرکت‌کننده‌های تحقیق‌های آن‌ها به دلیل چیزهای دیگری همچون سن، جنسیت، رژیم غذایی و پیشینه خانوادگی ایجاد نشده است.
ورزش: یک سبک زندگی فعال به سالم نگه‌داشتن بدن و روان شما کمک می‌کند. اگر تنها باشید، احتمال کاهش یا توقف فعالیت‌های بدنی زیاد است. با دوست خود به پیاده‌روی بروید، در باشگاه ورزشی یک دوست پیدا کنید یا با همسایه خود یک فعالیت تمرینی انجام دهید. سعی کنید که در طول هفته حداقل 2.5 ساعت را به فعالیت‌های تمرینی اختصاص دهید. اگر مشکل سلامتی دارید پیش از انجام فعالیت‌های تمرینی با پزشک خود صحبت کنید.
تیزی ذهن: اگر احساس تنهایی کنید توانایی شما در حل مشکلات و به یادآوردن چیزها با بالا رفتن سن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. و ممکن است که احتمال ابتلا به بیماری‌های مغزی همچون بیماری آلزایمر در شما بیشتر باشد. به یادآورید که چیزهای زیادی باعث بیماری‌ها و مشکلات مغزی می‌شوند و دانشمندان این را به اثبات نرسانده‌اند که تنهایی باعث مشکلات مغزی می‌شود. اما توصیه عاقلانه این است که در هر سنی از شیوه‌هایی برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده کنید.
سیگار کشیدن: وقتی‌که تنها هستید احتمال سیگار کشیدن بیشتر است. اما عادت سیگار کشیدن برای انسان‌ها از فرق سر تا نوک پا ضرر دارد. سیگار کشیدن با دیابت، بیماری قلبی و بیماری‌های ریوی در ارتباط است و تقریبا تمام اندام‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بعضی از افراد وقتی‌که تحت‌فشار روحی هستند شروع به روشن کردن سیگار می‌کنند. اگر عادت سیگار کشیدن دارید با پزشک خود در مورد شیوه‌های ترک سیگار و دیگر شیوه‌های مدیریت فشار روحی صحبت کنید. اگر در ترک سیگار شکست خوردید دوباره امتحان کنید و در راه رسیدن به هدف ترک سیگار ناامید نشوید.
سلامت قلبی ضعیف: هرچه تنهایی شما بیشتر باشد احتمال ابتلا به مشکلاتی که سلامتی قلب شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند بیشتر خواهد شد. برای مثال، تنهایی باعث چاقی، فشارخون بالا و سطوح بالای کلسترول بد می‌شود که قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهند. و خانم‌هایی که تنها هستند بیشتر در معرض بیماری عروق کرونری هستند. تنهایی باعث می‌شود که فرد به سیگار روی آورد، احساس افسردگی کند و فعالیت‌های تمرینی را انجام ندهد که این چیزها سلامتی قلب را تحت تاثیر قرار می‌دهند.
افسردگی: افسردگی هم بدن و هم روان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. اگر تنها باشید، ممکن است احساس بدی در مورد زندگی خود داشته باشید و افسرده شوید. و افسردگی می‌تواند موجب انزوا شود و درنتیجه احساس شما بدتر می‌شود. اگر علائم افسردگی شما شدید هستند یا بیش از دو هفته طول کشیدند به پزشک یا یک مشاور مراجعه کنید.
افزایش وزن: وقتی‌که تنها هستید بیشتر در معرض افزایش وزن هستید. در مورد چرایی این نظر باید گفت که به هنگام تنهایی ممکن است بیشتر از حد معمول غذا بخورید یا غذاهای ناسالم بخورید و ممکن است انجام تمرین‌های بدنی را متوقف کنید. افزایش وزن باعث می‌شود که احساس بدتری در مورد خود پیدا کنید و بیشتر در معرض بیماری‌هایی همچون دیابت، فشارخون بالا و بیماری قلبی باشید. بنابراین، اگر وزن شما افزایش یافت بهتر است که نگاهی به هیجان‌ها و همچنین رژیم غذایی و فعالیت‌های تمرینی خود بیندازید.
خواب: اگر تنها باشید ممکن است بیشتر در معرض مشکلات خواب باشید. مشکلات خواب باعث می‌شوند که در طول روز در تمرکز کردن دچار مشکل باشید و روحیه خوبی نداشته باشید. علاوه بر این، خواب ناکافی و بی‌کیفیت می‌تواند برای سلامتی شما مضر باشد. باگذشت زمان خواب ناکافی و بی‌کیفیت می‌تواند منجر به دیابت، فشارخون بالا، بیماری قلبی، افسردگی و چاقی شود.
مصرف الکل و داروها: اگر تنها باشید احتمال مصرف الکل و داروها در شما بیشتر می‌شود. الکل و داروها می‌توانند یک حس خوب کاذب به شما دهند، اما این حس خوب زیاد طول نمی‌کشد و نتیجه عکس خواهد داد. با گذشت زمان مصرف الکل و داروها می‌تواند به‌شدت به بدن، خانواده، زندگی کاری و روابط شما آسیب برساند.
زمانی برای خود: هر شخصی به زمان متفاوتی برای تمدید قوای خود نیاز دارد. همین زمان تنهایی که فرد برای استراحت و تمدید قوای خود اختصاص می‌دهد می‌تواند برای سلامتی او خوب باشد. تنهایی زمانی به مشکل تبدیل می‌شود که احساس کنید ارتباط خود را به‌طور کامل با دیگران قطع کرده‌اید. قطع ارتباط با دیگران زمانی رخ می‌دهد که زمان بسیار زیادی را صرف خود کنید. علاوه بر این، احساس تنهایی می‌تواند در زمان‌هایی نیز رخ دهد که دیگران شما را درک نمی‌کنند و به شما اهمیت نمی‌دهند.
اقدام کنید: به دنبال شیوه‌هایی برای برقراری ارتباط باشید. آیا به شطرنج، اسکیت، تنیس یا کتاب علاقه‌مند هستید. عضو باشگاهی شوید که اعضای آن علاقه‌های مشترکی باهم دارند. با خانواده و دوستان خود برنامه‌هایی را تدارک ببینید. با آن‌ها در مورداحساس خود صحبت کنید. اگر برقراری ارتباط با دیگران برای شما سخت است با یک درمانگر صحبت کنید. از خودتان نیز مراقبت کنید، یعنی خواب خوب داشته باشید، فعالیت‌های بدنی انجام دهید و تغذیه سالم داشته باشید تا روحیه شما بهتر شود.
وقتی‌که نیاز به کمک دارید: تقریبا هر فردی هرازگاهی احساس تنهایی می‌کند. اما اگر چندین هفته برای برقراری ارتباط با دیگران تلاش کردید و همچنان احساس تنهایی می‌کنید یا اگر بسیار تنها هستید و احساس افسردگی و اضطراب می‌کنید به‌طوری‌که زندگی کاری و خصوصی شما تحت تاثیر قرارگرفته است با پزشک خود صحبت کنید و از او کمک بخواهید. چیزهایی همچون تغییرات سبک زندگی و داروهای مخصوص بیماری مشخص می‌توانند به شما کمک کنند. سپید

WebMD
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: