کد خبر: ۱۶۷۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۱۰ - ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - 2017September 23
سلامت مهمترین سرمایه برای توسعه همه جانبه جوامع است. با توجه به آخرین اطلاعات ارائه شده از پیمایش انجام شده در طرح سیمای سلامت دهان و دندان در سال 1391 شاهد شیوع بالای بیماری های پریودنتال در کشور هستیم.
شفا آنلاین>سلامت>رئیس هفدهمین کنگره بین المللی پریودنتولوژی(Periodontics) ایران با اعلام خبر برگزاری این کنگره در روزهای 25 تا 28 مهرماه جاری، هدف از برگزاری این مراسم را ترویج مفاهیم و روش های جدید در راستای ارتقای سلامت دهان و دندان افراد جامعه عنوان کرد.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محسن یزدانیان گفت: سلامت مهمترین سرمایه برای توسعه همه جانبه جوامع است. با توجه به آخرین اطلاعات ارائه شده از پیمایش انجام شده در طرح سیمای سلامت دهان و دندان در سال 1391 شاهد شیوع بالای بیماری های پریودنتال در کشور هستیم.

وی درخصوص برگزاری هفدهمین کنگره پریودنتولوژی(Periodontics) ایران اظهار کرد: این رویداد بزرگ علمی با حضور سخنرانان برجسته داخلی و خارجی، امکان تبادل آخرین دستاوردهای علمی در حوزه رشته پریو دانتیکس را برای متخصصان و علاقمندان فراهم می کند تا این دستاوردهای ارزشمند و تلاش های علمی بتوانند در آیینه نقد دیگر اساتید و صاحب نظران سنجیده شود.
یزدانیان برگزاری این کنگره را بستری مناسب برای هم اندیشی متخصصان، دندانپزشکان، بهداشت کاران و تکنسین های سلامت دهان و دندان دانست و افزود: این گردهمایی علمی امکان تبادل یافته های جدید علمی و تقویت روحیه همکاری بین رشته ای را فراهم آورده است و در نتیجه این تبادل اطلاعات، می توان یافته ها و ایده های نوین را با دانش و تجربه دیگران محک زد.

وی در مورد اهداف برگزاری این کنگره گفت: یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان انجمن علمی پریودنتولوژی ایران و برگزارکنندگان این کنگره موضوع سلامت دهان و دندان جامعه است که تلاش می شود در این کنگره گام های لازم در این زمینه در ادامه اقدامات پیشین برداشته شود.

رئیس هفدهمین کنگره بین المللی پریودنتولوژی ایران افزود: یکی از مهمترین مواردی که در این کنگره به آن پرداخته خواهد شد، ارائه مفاهیم جدید در حوزه سلامت دهان و دندان و عرضه مطالب آموزشی در قالب آموزش های مداوم با توجه به آخرین تغییرات شکل گرفته توسط وزارت بهداشت با همکاری انجمن علمی پریودنتولوژی و با هدف ارتقای شاخص های سلامت دهان و دندان است.

یزدانیان ادامه داد: حضور اساتید و دانشمندان برجسته خارجی و همچنین رییس آکادمی پریودنتولوژی آمریکا و رییس فدراسیون پریودنتولوژی اروپا برای عقد تفاهم نامه در راستای بسط و گسترش همکاری های آموزشی و پژوهشی بین المللی از دیگر برنامه های این کنگره است.

وی تاکید کرد: یکی دیگر از رویدادهای مهمی که آغاز آن در این کنگره کلید خواهد خورد، برگزاری جشنواره علمی، بین المللی پریو-ایمپلنت (perio-implant award) انجمن علمی پریودنتولوژی ایران است که بر اساس مصوبه هیات مدیره و تایید شورای عالی انجمن مقرر شد همزمان با کنگره هفدهم اجرایی شود.

یزدانیان در خصوص برنامه های علمی هفدهمین کنگره بین المللی پریودنتولوژی ایران نیز گفت: در این کنگره بین المللی که هر دو سال یک بار در تهران برگزار می شود، طیف گسترده ای از کارگاه ها، پنل ها و سخنرانی های تخصصی، ارائه می شود.

وی افزود: طراحی پنج پنل تخصصی ویژه مهمانان خارجی، هشت کارگاه ویژه با موضوعات متنوع، پنل های ویژه طرح درمان و جراحی، پنل ویژه پژوهش های برتر با ١٢ عنوان پژوهشی جدید و پنل ارتقای سلامت دهان با چهار عنوان پرزنت در زمره برنامه های علمی و تخصصی کنگره هفدهم پریودنتولوژی است که در کنار ارائه پوسترهای علمی و 53 سخنرانی متخصصان خارجی و 32 سخنرانی داخلی بستر بهره گیری علمی را برای اساتید، همکاران جراح و دندانپزشک بر اساس جدیدترین مباحث روز دنیا فراهم می آورد.

یزدانیان به برگزاری این کنگره در هتل المپیک تهران اشاره کرد و گفت: در روز دوم کنگره، یک جراحی زنده انجام و پنل ویژه پژوهش های برتر با ١٢عنوان پژوهش جدید در سالن حافظ برگزار می شود.

به گفته وی، در این کنگره رییس آکادمی پریودنتولوژی آمریکا، رئیس منتخب فدراسیون پریودنتولوژی اتحادیه اروپا و رئیس بخش پریودنتولوژی دانشگاه بن آلمان به همراه اساتید برجسته ای از دانشگاه های آمریکا، آلمان، کره جنوبی و ایتالیا در کنار اساتید برتر پریودنتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران، مشهد و اصفهان حضور می یابند و ضمن ایراد سخنرانی در کنگره، در کارگاه های عملی کنگره نیز پاسخگوی حاضرین خواهند بود.

یزدانیان به برپایی نمایشگاه جانبی کنگره در فضایی دو هزار متری به منظور ارائه محصولات و تجهیزات روز دندانپزشکی در شاخه های مختلف اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا تولیدکنندگان موفق داخلی با اتکا به توان علمی و تکنیکی، محصولات جدید خود را به نمایش گذاشته و اساتید و همکاران را در جریان آخرین تغییرات بازار محصولات دندانپزشکی قرار دهند.

وی افزود: این نمایشگاه همچنین این امکان را فراهم می آورد تا تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی کشور در سال حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی، فعالیت های خود را گسترش دهند و بسترهای تبادلات میان شرکت های داخلی و خارجی را فراهم کنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: