کد خبر: ۱۶۷۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 19
اقدامات موثری در زمینه فقر زدایی از جمله تعیین حقوق به میزان حداقل دستمزد برای خانواده های مددجو و مسکن حمایتی انجام شده است
شفا آنلاین>اجتماعی>وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی گفت: محو فقر شدید و کنترل فقر مطلق در دستور کار دولت قرار گرفته است.

به گزارش شفا آنلاین، علی ربیعی، روز سه شنبه در آیین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی(Social Emergency) در سراسر کشور افزود: اقدامات موثری در زمینه فقر زدایی از جمله تعیین حقوق به میزان حداقل دستمزد برای خانواده های مددجو و مسکن حمایتی انجام شده است.

وی تصریح کرد : امروز فقر دیگری در جامعه با عنوان فقر 'زندگی با آرامش' وجود دارد و هرچند براساس آمارهای جهانی، وضع نامناسبی در این زمینه نداریم اما روند آن، نامناسب است.
وی ادامه داد : امروز دیگر علت اعتیاد و طلاق(Divorce)، فقر نیست و نیاز به سازمانی است که با دانش، زمینه رشد جامعه را فراهم آورد.

وزیر رفاه گفت: هیچ برنامه توسعه ای بدون سیاست های فردزدایی با موفقیت روبرو نیست، امروز دیگر از توسعه به معنای مفهوم عدالت و توزیع ثروت عبور کردیم و در حال حاضر، توسعه به مفهوم شادی و زندگی بی دغدغه مردم است.

ربیعی افزود: ناخودآگاه شاهد نابرابری های اجتماعی هستیم که این نابرابری های اجتماعی ناشی از سیاست های 6 دهه گذشته در کشور است و دولت تدبیر و امید با این نابرابری های شدید اجتماعی دست و پنجه نرم میکند.

ربیعی افزود: دولت تدبیر و امید این آسیب ها را به منظر گفت و گوی اجتماعی تبدیل کرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز در جامعه ای هستیم که افراد تنها به وفور یافت می شوند و بسیاری از افراد ، بصورت بی پناه و رها شده در جامعه زندگی می کنند.

آئین افتتاح 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سراسر کشور با حضور 'اسحاق جهانگیری' معاون اول رئیس جمهوری، 'علی رییعی' وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مدیران ستادی و استانی بهزیستی در سالن اجلاس سران برگزار شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: