کد خبر: ۱۶۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 14
جشنواره فرصتی برای با هم بودن، از 21 تا 24 شهریورماه و از ساعت 17 تا 21 با حضور سالمندان، معلولان جسمی حرکتی، کودکان اوتیسم و مبتلایان به ام‌اس آسایشگاه کهریزک پذیرای علاقمندان است
شفا آنلاین>اجتماعی>جشنواره 'فرصتی برای با هم بودن' به همت آسایشگاه خیریه کهریزک، با هدف آشنایی مردم با توانمندی های معلولان و سالمندان به مدت چهار روز در متروی میدان ولیعصر تهران برپا شده است.

به گزارش شفا آنلاین، این جشنواره شامل غرفه ها و کارگاه‌هایی مانند معرق، کاشی‌کاری، قالی و گلیم، نقاشی روی بوم، سفال، چرم، شیشه، هویه‌کاری و حجم‌سازی با مفتول است که معلولان و سالمندان آسایشگاه کهریزک در آنها محصولات خود را نمایش می گذارند.

جشنواره فرصتی برای با هم بودن، از 21 تا 24 شهریورماه و از ساعت 17 تا 21 با حضور سالمندان، معلولان جسمی حرکتی، کودکان اوتیسم(Autism) و مبتلایان به ام‌اس آسایشگاه کهریزک پذیرای علاقمندان است.

بازدیدکنندگان می توانند ضمن آشنایی با هنر و کار دستی این افراد، از محصولات به نمایش درآمده در این جشنواره نیز خریداری کنند.

معاون مشارکت های مردمی موسسه خیریه کهریزک گفت: این جشنواره به منظور آشنایی افرادی که امکان رفتن به آسایشگاه کهریزک را ندارند و با هدف نشان دادن توانمندی معلولان و محصولات و کار دستی آنان در حال برگزاری است.

نادر مرادی با بیان اینکه هزار و 750 سالمند و معلول سالمند در آسایشگاه کهریزک تهران ساکن هستند، افزود: درحال انجام عملیات احداث ساختمان دیگری برای زنان سالمند هستیم که امیدواریم به زودی پایان یابد.

وی افزود: آسایشگاه خیریه کهریزک همچنین به 350 معلول(disabled) و سالمند که در منازل خود ساکن هستند، خدمات لازم را ارائه می دهد.

این مسئول آسایشگاه کهریزک درباره استان البرز گفت: در آسایشگاه محمدشهر استان البرز، از هزار معلول و سالمند بستری و همچنین شماری از کودکان معلول و مبتلا به اوتیسم نگهداری می شود.

مرادی اظهار کرد: همچنین تعدادی از سالمندان که دارای منزل هستند، از ساعت 8 تا 16 به آسایشگاه می آیند و شب به منزل باز می گردند.

وی اضافه کرد: به سالمندانی که به آسایشگاه محمدشهر کمک مالی یا املاکی را اهدا کرده اند، سوئیت هایی در محوطه آسایشگاه برای زندگی مطلوب این افراد اختصاص می یابد.

مرادی با اشاره به روند سالمند شدن جمعیت کشور گفت: مسئولان آسایشگاه کهریزک به دلیل سابقه فعالیت در این حوزه، دانش خوبی در این عرصه کسب کرده اند که می توانند این تجربیات را در اختیار دیگر نهادها و سازمان های فعال در این حوزه قرار دهند تا در زمینه خدمات رسانی به سالمندان کشور اقدامات موثری صورت گیرد.
برچسب ها: کهریزک ، معلولان ، اوتیسم
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: