کد خبر: ۱۶۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲:۳۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 15
، خارش سر اغلب یک علامت از اگزمای چربی سر یا سبوره است. افراد مبتلا با استحمام مکرر و استفاده از شامپوهایی که حاوی املاحی مثل زینک، سلنیوم، سولفور می توانند درمان شوند.

شفا آنلاین:عمده ترین دلیل خارش پوست سر<Itchy scalp> و درد در ریشه ی موها که بسیار آزار دهنده نیز هست اگزمای سبوره می باشد که خوشبختانه قابل درمان است. این بیماری در سن ۱۸ تا ۴۰ سالگی و بین افرادی که کف سر چربی دارند شایع تر است.

به گزارش شفا آنلاین:، خارش سر اغلب یک علامت از اگزمای چربی سر یا سبوره است. افراد مبتلا با استحمام مکرر و استفاده از شامپوهایی که حاوی املاحی مثل زینک، سلنیوم، سولفور می توانند درمان شوند.

حدود ۳ تا ۵ درصد از افراد جامعه مبتلا به اگزمای سبوره هستند بنابراین بیمای شایعی بوده که با درمان قابل کنترل است و افراد مبتلا با استحمام مکرر و استفاده از شامپوهایی که حاوی املاحی مثل زینک، سلنیوم، سولفور هستند درمان شوند.

در مواردی که شوره شدید باشد استفاده از شامپوهای ضد قارچ می توانند موثر باشد.

بیماری های داخلی بخصوص بیماری دیابت از دیگر علل خارش کف سر افراد است همچنین می توان به بیماری های مثل کم کاری یا پرکاری تیروئید، نارسایی کلیوی، کبدی و بعضی از سرطان های داخلی بخصوص سرطان خون و یا لنفوم می توانند با خارش تمام بدن من جمله خارش سر تظاهر پیدا کنند.

خارش سر در کودکان می تواند ناشی از ابتلا به شپش سر باشد که اتفاقا در مهد کودک ها بیماری شایعی است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: