کد خبر: ۱۶۵۹۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 10
مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده از تخصيص اعتبار ويژه جهت انجام غربالگري بيماري‌هاي شايع زنان تحت پوشش طي سال 96 براي کليه استان‌هاي کشور خبرداد
شفاآنلاین>اجتماعی> مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده از تخصيص اعتبار ويژه جهت انجام غربالگري بيماري‌هاي شايع زنان تحت پوشش طي سال 96 براي کليه استان‌هاي کشور خبرداد.

به گزارش شفاآنلاین،فاطمه عباسي با بيان آنکه دفتر امور زنان و خانواده بهزيستي مسئوليت برنامه‌ريزي و هماهنگي فعاليت‌ها و برنامه‌هاي امور بانوان اين سازمان را بر عهده دارد، گفت: گروه‌هاي هدف تحت پوشش اين مرکز تمامي زنان تحت پوشش خدمات سازمان بهزيستي و همچنين زنان شاغل در اين سازمان هستند.

به گفته مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده، 62 درصد از منابع انساني سازمان بهزيستي و 50 درصد از جامع هدف اين سازمان را زنان تشکيل مي‌دهند.

عباسي در ادامه با بيان آنکه در راستاي تحقق عدالت جنسيتي و بهره‌برداري از توان مديريتي در اين سازمان اقدامات زيادي صورت گرفته است، گفت: حدود 45.3 درصد پست‌هاي مديريتي پايه و 25 درصد پست هاي مديريت مياني و 17 درصد مديريت‌هاي ارشد در بهزيستي به زنان تخصيص داده شده است که باعث رشد 8 درصدي در مديريت پايه و مياني و رشد 17 درصدي در مديريت ارشد زنان در اين سازمان شده است.

وي در ادامه از تدوين و ارائه برنامه يکپارچه استراتژيک و عملياتي امور زنان و خانواده در سازمان بهزيستي خبر داد و گفت: در اين راستا بررسي نقاط ضعف و قدرت، فرصت‌ها و تهديدهاي موجود و همچنين آسيب‌شناسي مسائل زنان، زنان و سالمندي، روابط سالم زوجين، تربيت فرزند، مديريت استرس(Stress)، آموزش حقوق و تکاليف متقابل زوجين، آموزش بهداشت و سلامت زنان و... در دستور کار بهزيستي قرار گرفت.

مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده در ادامه از ارائه مشاوره پيش از ازدواج به کارکنان مجرد اين سازمان و فرزندان مجرد زنان سرپرست خانوار در برخي از استان‌هاي کشور خبر داد و گفت: همچنين در سال 96 بودجه مشخصي براي کليه استان‌ها جهت انجام غربالگري بيماري‌هاي شايع زنان(Women) تخصيص داده شده است.

وي همچنين در خصوص اقدامات بهزيستي جهت حل مسائل زنان جامع هدف اين سازمان بر اساس نياز آنها،گفت: آماده‌سازي شغلي زنان سرپرست خانوار، همکاري در برگزاري جشن ازدواج 30 نفر از دختران مراکز شبه خانواده، برگزاري دوره آموزش مهارت‌هاي زندگي و فرزندپروري ويژه زنان سرپرست خانوار، توانمندسازي گروه‌هاي هميار زنان سرپرست خانوار و معرفي اين زنان جهت بهره‌مندي از بيمه اجتماعي، پرداخت وديعه مسکن به زنان سرپر ست خانوار، آموزش دوخت لباس محلي و بافت تابلوفرش به زنان معلول، برگزاري کارگاه آموزشي خياطي ويژه زنان و دختران ناشنوا و همچنين برگزاري کارگاه آموزشي پيشگيري از اعتياد ويژه زنان در محلات از جمله اقدامات بهزيستي در اين زمينه است.

مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده همچنين از توسعه و افزايش ضريب نفوذ خدمات مراکز کاهش آسيب ويژه زنان معتاد و فعاليت 15 مرکز در اين حوزه خبر داد و گفت: تعداد مراکز سرپناه شبانه ويژه زنان معتاد (شلتر) نيز به 22 مرکز رسيده است. اين در حاليست که 17 تيم امدادرسان سيار ويژه زنان معتاد نيز توسط بهزيستي در کشور فعاليت مي‌کنند.

وي همچنين گفت: 46 مرکز بهبود و بازتواني افراد دچار اختلال مصرف مواد، ويژه زنان نيز در کشور تحت نظارت بهزيستي فعاليت مي‌کنند؛اين در حاليست که سه مرکز به صورت پايلوت جهت درمان کودکان معتاد نيز راه‌اندازي شده‌اند و به زودي مرکز مادر و کودک براي مادران معتادي که داراي کودکان خردسال هستند نيز افتتاح خواهد شد.

مشاور رئيس سازمان بهزيستي کشور در امور زنان و خانواده به راه‌اندازي سامانه ثبت الکترونيکي طلاق نيز اشاره کرد و گفت: سامانه تخصصي ثبت الکترونيکي طلاق در پنج شهر استان خراسان رضوي از جمله تربت جام، تربيت حيدريه، کاشمر، سبزوار و نيشابور در سال گذشته پايلوت و موجب کاهش 8.3 درصدي طلاق در اين استان شد. اين در حاليست که تا پايان شهريورماه سال جاري نيز اين سامانه در 11 استان ديگر کشور نيز راه‌اندازي خواهد شد.به گفته وي، شيوع مصرف مواد مخدر توسط زنان در گروه سني جوان به شيوع مصرف مردان نزديک‌تر شده که اين نشان‌دهنده شيوع بيشتر مصرف در زنان جوان است.
برچسب ها: اجتماعی ، زنان ، استرس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: