کد خبر: ۱۶۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017September 07
تاخير در ازدواج مي تواند حيات اجتماعي بشر را مورد تهديد قرار داده و دستخوش آسيب گرداند، به طوري که سلامت زندگي افراد مخدوش شود
شفاآنلاین>اجتماعی> يک مشاور خانواده با تأکيد بر ضرورت تسهيل ازدواج جوانان، نداشتن ثبات شغلي را يکي از عوامل تأخير در سن ازدواج دانست و گفت: مخالفت و سختگيري خانواده‌ها مهم‌ترين مانع در جلوگيري از ازدواج است.

به گزارش شفاآنلاین، حسين جعفري تصريح کرد:تاخير در ازدواج مي تواند حيات اجتماعي بشر را مورد تهديد قرار داده و دستخوش آسيب گرداند، به طوري که سلامت زندگي افراد مخدوش شود. جعفري با بيان اين که آرامش مهم ترين هدف ازدواج است، گفت: رشد و تعالي دو فرد در عرصه هاي مختلف زندگي به عنوان عضو اصلي خانواده مهم ترين ويژگي و خاستگاه يک ازدواج است.

وي همچنين در ادامه افزود: موضوع ازدواج آسان به معني کناره گيري از شاخص هاي اصلي و بنيادي ازدواج نيست.مدير مرکز راهنمايي و مشاور خانواده(Family) با اشاره به عوامل تاخير و موانع ازدواج آسان در کشور، اظهار کرد: مخالفت و سختگيري خانواده ها نسبت به طرف مقابل مهم ترين عامل و مانع در جلوگيري از ازدواج آسان است، به طوري که در بسياري از مواقع اين سختگيري هاي بي مورد و با شاخص‌هاي نامطلوب صورت مي گيرند.

وي با بيان اين که برخي از سختگيري هاي قبل از ازدواج هدف ازدواج را مورد آسيب قرار مي دهد، عنوان کرد: نداشتن ثبات شغلي امروزه يکي از مهم ترين عوامل به تاخير افتادن ازدواج در کشور است.

حسين جعفري که در يک برنامه راديويي درباره ازدواج آسان صحبت مي کرد با بيان اين که مباحث اقتصادي يکي از مهم ترين دلايل طلاق هستند، اظهار کرد: امروزه وقايع سياسي در ميزان و کيفيت ازدواج ها تاثير بسيار زيادي دارند، به طوري که آشفتگي هاي سياسي مي تواند دليلي بر بروز طلاق(Divorce) در خانواده ها باشد.

سيد محمد کاظم عرب شاهي نيز با اشاره به اين که بهترين ازدواج ها، آسانترين آن ها است، گفت: عدم وجود درک مناسب از اصل ازدواج يکي از مهم ترين عوامل تاخير در ازدواج يا بروز ازدواجهاي ناموفق است.وي همچنين در ادامه اضافه کرد: متاسفانه امروزه بسياري از افراد از ضرورت ازدواج اطلاع ندارند، در حالي که فهم ضرورت اين موضوع بسياري از موانع و مشکلات پيش روي ازدواج را بر مي چيند.

اين کارشناس مسايل اجتماعي، موضوع ازدواج را مهم ترين دليل براي حيات مطلوب يک جامعه دانست و اظهار کرد: تاخير در ازدواج مي تواند حيات اجتماعي بشر را مورد تهديد قرار داده و دستخوش آسيب گرداند، به طوري که سلامت زندگي افراد مخدوش شود.وي همچنين در ادامه افزود: کودکان همواره بايد در مسير رشد خود راه و روش زندگي مطلوب را بياموزند، به طوري که حرکت و تلاش را در اولويت زندگي و کارهاي روزمره قرار داده و در جاده فعاليت مشغول باشند.
برچسب ها: اجتماعی ، ازدواج ، طلاق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: