کد خبر: ۱۶۴۳۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - 2017August 28
وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: برنامه من براي دور دوم وزارت اين است که مزد کارگران از تورم پيشي بگيرد تا بتوانند زندگي خود را تامين کنند
شفاآنلاین>اجتماعی> وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي گفت: برنامه من براي دور دوم وزارت اين است که مزد کارگران از تورم پيشي بگيرد تا بتوانند زندگي خود را تامين کنند. علي ربيعي درباره سامان‌دهي صندوق‌ها که در برنامه‌اش براي دولت دوازدهم به آن اشاره شده گفت: صندوق‌ها بايد اصلاحات پارامتريک و سيستماتيک و ساختاري داشته باشند. وي ادامه داد: دولت بايد طي برنامه‌اي مشخص بدهي‌هايش را پرداخت کند و همچنين منابع و مصارف اين صندوق بايد مشخص شود.

به گزارش شفاآنلاین، ربيعي با اشاره به واگذاري بنگاه‌ها به اين صندوق‌ها عنوان کرد: بايد از بنگاه‌داري زيان‌ده خارج شويم. اشتباهي که وجود دارد اين است که فکر مي‌کنند اين صندوق‌ها هستند که روي اين بنگاه‌ها سرمايه‌گذاري کرده‌اند در صورتي که اين درست نيست، به زور اين کار انجام شده است. وي تاکيد کرد: اين بنگاه‌ها جز ضرر و زيان چيزي ندارد، وقتي آنها را ورشکسته کرده‌اند بازخواستي هم نمي‌توانند کنند؛ چراکه سودي ندارد.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي خاطرنشان کرد: پول (Money)را جايي سرمايه‌گذاري خواهيم کرد که سود بيشتري داشته باشد. در اصلاحات پارامتريک که مدنظر ماست طول سال بازنشستگي و هچنين سهم آنان مدنظر قرار خواهد گرفت تا به يک منابع و مصارف مشخصي برسند. وي يادآور شد: اين مشکل ايران نيست بلکه يک مشکل جهاني است. وقتي جمعيت به سمت سالمندي مي‌رود کشورها با بحران صندوق‌ها روبه‌رو مي‌شوند که يونان يکي از اين کشورهاست.

وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي در پاسخ به اين سوال که براي تشکل‌هاي کارگري در دوره جديد حضور خود در وزارتخانه، چه برنامه‌اي داريد، گفت: براي بيکاران و تامين امنيت شغلي(Job) کارگران برنامه هايي دارم که در تلاشم به زودي آنها را اجرا کنم. ربيعي تاکيد کرد: حتما تلاش مي‌کنم مزد کارگران از تورم پيشي بگيرد تا بتوانند زندگي خود را تامين کنند.وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي درباره آخرين مصوبه ديوان عدالت اداري که به تازگي دستورالعملي درباره برداشته شدن ممنوعيت اخراج مادران نوزادان شيرخوار صادر کرده است، گفت: مکاتباتي را در اين زمينه خواهيم داشت، معتقديم زنان نبايد موقع شير دادن اخراج شوند.

وي تاکيد کرد: اين اقدام به نوعي امنيت شغلي زنان را به خطر مي‌اندازد، حقوق‌دان‌هاي ما در حال مکاتبه هستند و ان‌شاالله بتوانيم از طريق مراجع بالاتر نظر خود را اثبات کنيم.

ربيعي در ادامه با اشاره به قراردادهاي موقت نيز يادآور شد: در اين زمينه هم ديوان، بخش‌نامه را ابطال کرد. قراردادهاي موقت بسيار لجام گسيخته شده‌اند ما در تلاش هستيم که در مشاغل مستمر اين‌گونه قراردادها نباشد. شغل‌هاي مستمر نبايد قرارداد موقت داشته باشند. تلاشمان را خواهيم کرد تا امنيت شغلي را بالا ببريم.
برچسب ها: شیردهی ، زنان ، اجتماعی
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: